Drepturile consumatorilor daca zborul a fost suprarezervat – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
Dacă v-ați prezentat la timp la check-in cu o rezervare valabilă și cu documentația de călătorie necesară și vi se refuză îmbarcarea din cauza suprarezervării sau din motive operaționale și nu doriți să renunțați de bună voie la locul dumneavoastră, aveți:
- dreptul la despagubiri ;
- dreptul de a alege intre rambursare , redirectionare sau o alta rezervare la o data ulterioara ;
- dreptul la asistenta din partea companiei aeriene.
Care sunt despăgubirile la care aveti dreptul daca v-a fost refuzata imbarcarea din cauza suprarezervării la calatoria cu avionul – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
- 250 euro pentru o distanta de zbor de pana la 1.500 km ;
- 400 euro pentru o distanta cu zbor de peste 1.500 km in UE si toatele celelalte zboruri intre 1.500 si 3.500 km ;
- 600 euro pentru o distanta de zbor de peste 3.500 km.
Dacă vi se refuză îmbarcarea, aveți întotdeauna dreptul la despăgubiri.
Care sunt despăgubirile la care aveti cazul în cazul redirecționării zborului , daca imbarcarea nu a putu fi efectuata din cazua suprarezervării – InfoCons protectia consumatorului te informeaza
Aveți dreptul la despăgubiri dacă vi se refuză îmbarcarea deoarece compania aeriană consideră că ați ajuns prea târziu pentru a vă mai îmbarca (din cauză că primul zbor a avut întârziere).
În cazul în care compania aeriană v-a oferit posibilitatea redirecționării și ajungeți la destinația finală cu întârziere, despăgubirea poate fi redusă cu 50 %, după cum se arată în mai jos :
- 125 euro pentru o distanta de zbor de pana la 1.500 km si o intarziere la destinatia finala de cel mult 2 ore ;
- 125 euro pentru o distanta de zbor de peste 1.500 km in UE si toate celelalte zboruri intre 1.500 km si 3.500 km si o intarziere la destinatia finala de cel mult 3 ore ;
- 300 euro pentru o distanta de zbor de peste 3.500 km si o intarziere la destinatia finala de cel mult 4 ore ;
Asistența în caz de refuz la îmbarcare din cauza suprarezervării – InfoCons protectia consumatorilor te informeaza
Pe durata așteptării, companiile aeriene trebuie să vă ofere asistență gratuită. Dacă aveți probleme cu călătoria, anunțați compania aeriană, pentru a evita situația în care va trebui să găsiți singur soluții. Companiile aeriene ar trebui, de asemenea, să se asigure, dacă este posibil, că oferă cazare accesibilă persoanelor cu handicap și câinilor însoțitori. Asistența furnizată trebuie să includă:
- băuturi răcoritoare
- produse alimentare
- cazare (dacă vi s-a făcut rezervare pentru ziua următoare)
- transport între aeroport și locul de cazare
- 2 apeluri telefonice, telex, fax, e-mail.
Dacă nu vi se oferă asistență și vă cumpărați singur băuturi răcoritoare și alimente, compania aeriană ar trebui să vă dea banii înapoi, atâta timp cât cheltuielile pe care le-ați făcut au fost necesare, rezonabile și adecvate. Păstrați bonurile pentru decontare. Aveți dreptul la asistență doar pe durata așteptării până la redirecționarea, în condiții comparabile de transport și în cel mai scurt timp posibil, către destinația finală sau până la zborul de întoarcere către aeroportul din care ați plecat inițial (dacă ați pierdut zborul de legătură din cauza problemelor cu zborul precedent).
În cazuri excepționale, compania aeriană ar putea decide să limiteze asistența sau să nu o acorde deloc, dacă acest lucru ar duce la întârzieri și mai mari pentru pasagerii care așteaptă un zbor alternativ sau unul care întârzie.
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129 , sector 4, tel: 021/319.32.66 , mail : secretariat@infocons.ro , Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor , Protecția Mediului , Alege Bine , Citește Eticheta , Ia Atitudine , Sănătate , Incredere , Trust , Sorin Mierlea , Cybersecurity , Securitate Cibernetică , Avion , Zbor, Aeroport, Drepturile Pasagerilor , Pasageri, Aeroport, Despagubiri , Zbor anulat, Zbor intarziat, Bagaj, Bagaj de Cala , Zbor suprarezervat

















