ATENȚIE la produsele de post ! Cartofii prăjiți și ketchupul consumate în restaurantele tip fast-food cu până la 10 aditivi !

Aflându-ne în perioada postului , InfoCons a realizat un studiu pe produsele tip cartofi prăjiți și ketchup , comercializate în restaurantele de tip fast food . În cadrul acestui studiu au fost analizate informațiile nutriționale ale produselor tip cartofi prăjiți , ce se regăsesc pe platformele online ale următoarelor restaurante  :

·         REX CONCEPTS BK ROMANIA S.R.L. ( BURGER KING )

·         S.C. ALBINA RESTAURANTE S.R.L. ( FRIDAY )

·         ART BURGER S.R.L. ( HESBURGER )

·         PREMIER RESTAURANTS ROMANIA S.R.L. ( MC DONALDS )

·         STRONG MND CORPORATION S.R.L ( SPARTAN )

·         U.S. FOOD NETWORK S.A. ( KFC )

In cazul sosurilor de tip ketchup , informațiile nutriționale au fost analizate pe platformele online ale 5 dintre cele 6 restaurante menționate anterior , Spartan (Strong MND Corporation S.R.L.) fiind exceptat de la această analiză deoarece nu comercializează produse tip ketchup .

Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc în declarația nutrițională a produselor tip cartofi prajiți, declarații existente pe platformele online  au rezultat următoarele :

CANTITATEA DE INGREDIENT PRINCIPAL ( CARTOF )

 

50%  dintre produse menționează în declarația nutrițională procentajul de cartof și acesta variază între 85% și 96% .

 

ADITIVI ALIMENTARI

Din punct de vedere al aditivilor alimentari regăsiți toate produsele au în compoziție cel puțin doi aditivi alimentari (E-uri) .

 

Numericul de aditivi alimentari variază între 2 – 5 :

 – 33.33 % din produse au în compoziție 5 E-uri ( aditivi alimentari ) ;

 – 16.67 % din produse au în compoziție 4 E-uri ( aditivi alimentari ) ;

 – 16.67 % din produse au în compoziție 3 E-uri ( aditivi alimentari ) ;

 – 33.33 % din produse au în compoziție 2 E-uri ( aditivi alimentari ) .

 

Din punct de vedere al aditivilor alimentari regăsiți frecvent in produsele ce fac obiectul prezentului studiu , situația se prezintă astfel :

 

 – 88.33 % dintre produse au în componență E450i : difosfat disodic;

 – 66.66 % dintre produse au în componență E900 : dimetil polisiloxan

 – 50 % dintre produse au în componență E1422 : amidon modificat;

Pentru a consulta situația privind numericul de aditivi raportat la fiecare produs, click AICI.

Cantitatea de zaharuri din glucide, raportată la 100g de produs este cuprinsă între 0.2g  și 1g

 

Toate produsele studiate au avut menționate valorile nutriționale raportate la 100g de produs dar sunt și operatori care oferă aceste informații raportate la cantitatea de produs :

Valoarea energetică este cuprinsă între 164 kcal și 468 kcal ;

Pentru a vizualiza tabelul final cu valoarea energetică a produselor analizate, click AICI .

Cantitatea de glucide ( carbohidrați ) variază între 23g  și 62g ;

Pentru a vizualiza tabelul final cu cantitatea de glucide a produselor analizate, click AICI .

Cantitatea de grasimi variază între 6g și 22g ;

Pentru a vizualiza tabelul final cu cantitatea de glucide a produselor analizate, click AICI .

Cantitatea de proteine este cuprinsă între 2.6g și 5.1g ;

Cantitatea de sare variază între 0.08g și 0.9g ;

Pentru a vizualiza tabelul final cu cantitatea de sare a produselor analizate, click AICI .

– Cantitatea de fibre variază între 3.1g și 5.7g .

 

Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc în declarația nutrițională a produselor de tip ketchup, declarații existente pe platformele online au rezultat următoarele :

 

CANTITATEA DE INGREDIENT PRINCIPAL

 

50% din produse au ca ingredient principal roșiile/sosul de roșii/ piure de roșii/pasta de tomate.

40%  dintre produse menționează cantitatea de roșii în declarația nutrițională iar aceasta este de 148g roșii pentru 100g de sos de roșii.

20% dintre produse menționează cantitatea de piure de rosii în declarația nutrițională iar aceasta este de 31%.

40% dintre produse menționează cantitatea de pastă de tomate în declarația nutrițională iar procentajul variază între 20% și 66%.

 

ADITIVI ALIMENTARI

 

40% dintre produse au în compoziție 1 pană la 5 aditivi alimentari

Din punct de vedere al tipurilor de aditivi alimentari regăsiți in produsele ce fac obiectul studiului, situația se prezintă astfel :

 – E1422 : amidon modificat;

 – E1422 : amidon modificat;

 – E300 : acid citric;

 – E211 : benzoat de sodiu;

 – E202 : sorbat de potasiu;

 – E451 : guma xantan.

 

Cantitatea de zaharuri din glucide, raportată la 100g de produs este cuprinsă între 4.3g  și 25g!

Toate produsele studiate au avut menționate valorile  nutriționale raportate la 100g de produs dar sunt și operatori care oferă aceste informații raportate la  cantitatea de produs  :

Valoarea energetică este cuprinsă între 23 kcal și 485 kcal ;

Cantitatea de glucide ( carbohidrați ) variază între 5.2g  și 33g ;

Cantitatea de grasimi variază între 0g și 46g ;

Cantitatea de proteine este cuprinsă între 0g și 1.38g .

Cantitatea de sare variază între 0.3g și 3.33g .

– Cantitatea de fibre variază între 0g și 1.32g .

 

Cu ajutorul Aplicației Europene InfoCons ,  consumatorii află numărul total de E-uri din gustările de post pe care le consumă : ingredientele, valorile nutriționale, numericul de aditivi alimentari, cantitatea de zahăr, etc.

De asemenea, cu ajutorul calculatorului integrat în Aplicația Europeană InfoCons , consumatorii își pot seta cantitatea de produse pe care urmează să o consume , iar aplicația InfoCons le va dezvălui  cantitatea de zahăr și caloriile regăsite în cantitatea de produs selectată .

 

InfoCons  Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea  Programelor și Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal