EUIPO și Comisia Europeană au lansat un program de formare în domeniul proprietății intelectuale pentru influenceri

Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) și Comisia Europeană au inițiat un program de formare în domeniul proprietății intelectuale (PI) destinat influencerilor, disponibil pe platforma Influencer Legal Hub . Noile resurse sunt concepute pentru a ajuta influencerii de pe rețelele sociale să gestioneze problemele legate de legislația din domeniul PI în UE, permițându-le să își protejeze creativitatea și inovația, respectând în același timp drepturile de proprietate intelectuală ale altora. Inițiativa subliniază, de asemenea, necesitatea de a evita promovarea bunurilor și serviciilor contrafăcute sau piratate.

Influencerii de pe rețelele sociale aduc creativitate și inovație în lume, fie că este vorba despre munca lor proprie sau despre cea a altora. Conținutul pe care îl produc este proprietatea lor intelectuală (PI) și trebuie gestionat și protejat în mod corespunzător. În același timp, influencerii trebuie să respecte drepturile de proprietate intelectuală ale altora și să evite încălcarea acestora. Ei sunt supuși legii și pot suporta consecințe legale în caz contrar.

Citește și : Noul Ordin privind informarea consumatorilor la comercializarea produselor preambalate al caror volum sau a caror greutate a scazut

 

În plus, influencerii trebuie să se asigure că nu își induc în eroare publicul prin promovarea unor bunuri sau servicii care încalcă drepturile PI, cum ar fi produsele cosmetice contrafăcute care ar putea dăuna consumatorilor sau evenimentele sportive piratate, ale căror venituri ar putea susține activități ilegale. Influencerii au potențialul de a contribui semnificativ la promovarea unei culturi de respect față de proprietatea intelectuală în rândul publicului lor și al colegilor.

Programul de formare include două videoclipuri însoțite de sinteze juridice scrise, oferind o prezentare detaliată a legislației în domeniul PI, cu accent pe drepturile de autor, mărcile comerciale și design-uri, care sunt cele mai relevante drepturi de PI pentru influenceri. Cele două teme pe care se concentrează videoclipurile sunt:

  • Drepturile de autor: protejarea creațiilor originale, cum ar fi muzica și lucrările audiovizuale, legate de conținutul produs sau utilizat, monetizarea materialelor protejate de drepturi de autor și înțelegerea importanței respectării drepturilor de autor ale altora.
  • Mărci și designuri: protejarea simbolurilor care disting bunurile și serviciile unei companii prin mărci comerciale, precum și designul vizual al produselor. Înțelegerea procesului de înregistrare a mărcilor și design-urilor, împreună cu strategiile de prevenire a încălcărilor.

Citește și : Studiu InfoCons : Parizer cu Carne de Pasăre cu până la 10 E-uri și 5 grame de zaharuri

 

Materialele au fost dezvoltate cu contribuții valoroase din partea membrilor Grupului de lucru pentru conștientizare publică și a Grupului de experți în comunicare din cadrul Observatorului European privind Încălcările Drepturilor de Proprietate Intelectuală.

Platforma Influencer Legal Hub a fost lansată de Comisia Europeană în 2023 pentru a oferi formare și resurse privind legislația consumatorilor. Influencerii pot afla mai multe despre obligațiile lor legale, cum ar fi când și cum să-și dezvăluie activitățile publicitare pe rețelele sociale, diligența profesională pe care trebuie să o respecte și drepturile consumatorilor care achiziționează produse sau servicii direct de la ei.

Citește și : Ce este cardul european de asigurări sociale de sănătate și când poate fi folosit ?

 

InfoCons este un membru activ al Observatorului EUIPO (Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală), jucând un rol important în cadrul Grupului de Lucru al Societății Civile din cadrul Observatorului European pentru Încălcările Drepturilor de Proprietate Intelectuală. Această implicare subliniază angajamentul InfoCons de a aborda provocările generate de încălcările drepturilor de proprietate intelectuală în întreaga Europă.

Mai mult, InfoCons a lansat proiectul A.C.T.I.V.E. în 2023, o inițiativă care promovează activ protecția proprietății intelectuale. Obiectivele principale ale acestui proiect sunt creșterea gradului de conștientizare în rândul tinerilor europeni cu privire la importanța protejării drepturilor de proprietate intelectuală și la efectele negative ale încălcării acestor drepturi, reducerea consumului de bunuri contrafăcute și de conținut digital din surse ilegale, și încurajarea generației tinere să se implice activ în protejarea drepturilor de proprietate intelectuală.

 

 

InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor  membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal