5 lucruri pe care trebuie să le știți când călătoriți în străinătate

Tuturor ne place să călătorim, dar știm ce trebuie să facem când lucrurile nu merg așa cum am prevăzut? Dacă intervine o urgență, dacă zborul ne este anulat sau dacă pierdem pașaportul… UE are reguli care face mai ușoară viața călătorilor.

Dacă aveți nevoie de asistență urgentă (medicală, în caz de incendiu, pentru a intra în contact cu poliția) apelați numărul 112, operațional în UE, Turcia, Croația și Muntenegru.

Nu uitați acasă Cardul european de asigurări sociale de sănătate, ce poate fi obținut de la furnizorul național de asigurări. Cu ajutorul acestuia, la nevoie, puteţi beneficia de serviciile acordate de unităţi medicale de stat, în timpul unei şederi temporare pe teritoriul oricărui stat membru al UE, Islandei, Liechtensteinului, Norvegiei şi Elveţiei.

Dacă vi se anulează zborul sau călătoria cu trenul, sau dacă acestea întârzie, aveți dreptul la rambursare, asistență (mese sau/și hotel) sau o rută alternativă – în funcție de condiții (aflați mai multe făcând click pe link-ul din dreapta paginii).

Dacă sunteți arestat sau vă pierdeți pașaportul sau aveți nevoie de asistență consulară într-o țară din afara UE, în care țara dumneavoastră nu are consulat, puteți apela la ambasada oricărui alt stat UE.

Nu trebuie să vă închideți telefonul când călătoriți în alt stat membru. De la 1 iulie, puteți vorbi și accesa internetul mai ieftin, grație unui acord privind roaming-ul adoptat de Parlamentul European.

Aflați mai multe despre taxele de roaming din următoarea secțiune a dosarului.

Vacanță plăcută!

Sursa: Parlamentul European – Comunicat de presa
Foto:http://www.europarl.europa.eu/resources/library/images/20130712PHT17229/20130712PHT17229_original.jpg?epbox

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din Romania – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal