Aflându-ne în perioada postului , InfoCons a realizat un studiu pe produsele tip cartofi prăjiți și ketchup , comercializate în restaurantele de tip fast food . În cadrul acestui studiu au fost analizate informațiile nutriționale ale produselor tip cartofi prăjiți , ce se regăsesc pe platformele online ale următoarelor restaurante :
· REX CONCEPTS BK ROMANIA S.R.L. ( BURGER KING )
· S.C. ALBINA RESTAURANTE S.R.L. ( FRIDAY )
· ART BURGER S.R.L. ( HESBURGER )
· PREMIER RESTAURANTS ROMANIA S.R.L. ( MC DONALDS )
· STRONG MND CORPORATION S.R.L ( SPARTAN )
· U.S. FOOD NETWORK S.A. ( KFC )
In cazul sosurilor de tip ketchup , informațiile nutriționale au fost analizate pe platformele online ale 5 dintre cele 6 restaurante menționate anterior , Spartan (Strong MND Corporation S.R.L.) fiind exceptat de la această analiză deoarece nu comercializează produse tip ketchup .
Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc în declarația nutrițională a produselor tip cartofi prajiți, declarații existente pe platformele online au rezultat următoarele :
CANTITATEA DE INGREDIENT PRINCIPAL ( CARTOF )
50% dintre produse menționează în declarația nutrițională procentajul de cartof și acesta variază între 85% și 96% .
ADITIVI ALIMENTARI
Din punct de vedere al aditivilor alimentari regăsiți toate produsele au în compoziție cel puțin doi aditivi alimentari (E-uri) .
Mai multe informați se regăsesc AICI .
InfoCons – Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea Programelor și Strategiilor membră cu drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , avand Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129, sector 4, tel: 021/319.32.66, mail : secretariat@infocons.ro