Avand in vedere ca incepand de ieri, 09 aprilie 2014 numarul unic de protectia consumatorilor – 021 9551 a fost preluat de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, speram in continuare ca acesta va fi un numar activ si util consumatorilor din Romania.
In perioada 1 ianuarie 2013 – 31 martie 2014 la numarul de protectia consumatorilor – 0219551 a fost inregistrat un numar de 116.909 de apeluri, dupa cum urmeaza:
-ianuarie 2013 -7227 apeluri;
– februarie 2013 -5579 apeluri;
– martie 2013 -6671 apeluri;
-aprilie 2013 – 7059 apeluri;
– mai 2013 – 6611 apeluri;
– iunie 2013 – 7921 apeluri;
– iulie 2013 – 9233 apeluri;
– august 2013 – 9049 apeluri;
– septembrie 2013 – 7564 apeluri;
– octombrie 2013 – 7775 apeluri;
-noiembrie 2013 – 7913 apeluri;
– decembrie 2013 – 9031 apeluri;
– ianuarie 2014 – 8588 apeluri;
– februarie 2014 – 8417 apeluri;
– martie 2014 – 8271 apeluri.
Numarul unic de protectia consumatorilor 0219551 a fost administrat si sustinut din fondurile proprii ale Federatiei Asociatiilor de Consumatori in baza Acordului de Colaborare incheiat cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor.
In ceea ce priveste durata medie a unui apel, aceasta este intre : 0:03:44 – 0:05:14 minute.
Tinand cont de intervalul orar in care consumatorii apeleaza la acest numar va transmitem mai jos o situatie :
A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons, in parteneriat cu Federatia Asociatiilor de Consumatori a realizat o Campanie de educare si informare a consumatorilor cu privire la accesul cetatenilor la numerele utile de pe teritoriul Romaniei, inclusiv noul numar al protectiei consumatorilor 021/9551.
In cadrul acestei Campanii au fost tiparite si diseminate la nivel national o serie de materiale informativ – educative, dupa cum urmeaza :
– Flyer format 1/3 din A 4- 5.240.000 exemplare;
– Afis format A2 – 132.500 exemplare;
– Placuta format A4 pe suport autocolant, cu afisarea noului numar de protectia consumatorilor, personalizata cu datele de contact ale Comisariatelor Judetene de Protectia Consumatorilor – 72.250 exemplare;
– Carduri de informare – 1.400.000 exemplare.
Totodata, in cadrul acestei Campanii au fost transmise newslettere si comunicate de presa catre baza de date care are peste 45.000 de utilizatori, carora li s-au oferit informatii privind noul numar de protectia consumatorilor.
Deasemenea, numarul a fost promovat atat pe site-urile organizatiei, cat si prin intermediul emisiunilor de televiziune si radio la care domnul Presedinte a participat. Pe site-ul Asociatiei www.protectia-consumatorilor.ro au fost postate modelele de placute conform Ordinului emis de Presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, personalizate cu datele de contact ale Comisariatelor Judetene la nivel national, pentru a fi descarcate cu titlu GRATUIT de catre agentii economici.
Organizatia a realizat actiuni de informare a agentilor economici cu privire la obligativitatea afisarii noului numar al protectiei consumatorilor conform conform Ordinului nr. 473 din 03/12/2012 al A.N.P.C. privind unele masuri de informare a consumatorilor.