Anul acesta celebrarea Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, 15 martie 2024, este marcată de tematica consumului echitabil și responsabil al inteligenței artificiale (AI), potrivit mișcării internaționale privind Protecția Consumatorului. Campania de responsabilizare a Mișcării privind Protecția Consumatorului subliniază astfel preocuparea globală pentru asigurarea unei bune informări, dar, mai ales, a siguranței consumatorilor într-o lume digitală în expansiune. Progresul tehnologic din domeniul inteligenței artificiale a crescut rapid, iar tehnologia are un impact major în fiecare aspect al vieții, de la mediul profesional, la cel privat. Campania are drept scop identificarea și prevenirea potențialelor riscuri pentru utilizatori în consumul de servicii AI, cât și facilitarea unei platforme comune de comunicare între consumatori, liderii din industrie și factorii decizionali guvernamentali. De asemenea, politicile și normele UE protejează și capacitează consumatorii cetățeni europeni, care cumpără bunuri și servicii în spațiul Uniunii Europene. Cele mai noi directive sunt despre consolidarea rolului consumatorului în vederea tranziției verzi.
În prag aniversar, Institutul de Economie Mondială susține importanța asigurării cadrului legislativ propice și necesitatea de a vizibiliza instituțiile și organizațiile naționale specifice, precum InfoCons, pentru rezolvarea noilor provocări, cât și în sprijinul protejării și respectării drepturilor consumatorilor.