InfoCons – InfoCons – InfoCons a realizat un studiu pe etichetele produselor tip zahar brun/ zahar brut ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 15 produse de tip zahar brun/zahar brut, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre voluntarii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile din Bucuresti, in luna Decembrie 2014.

Producatorii/ Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii: Agrana Romania S.A., Europro Import House S.R.L., Radix S.R.L., Distins Distribution S.R.L., S.C. Carrefour Romania S.A., S.C. Mega Image S.R.L.

 Din cele 15 produse studiate un procent de 13.3% reprezinta zaharul brut si 86.7% zaharul brun.

In cadrul studiului a reiesit faptul ca unul dintre produsele analizate nu are specificat pe ambalaj aditivii alimentari (E-uri-le), valoarea energetica, proteinele si carbohidranti.

  • 60% din produsele analizate au mentionat pe eticheta valoarea carbohidratilor, acestia sunt in valoare de minim 97.7g si maxim 100g.
  • Niciunul dintre produsele analizate nu contine E-uri.
  • 53,3% din totalul produselor analizate au specificat pe ambalaj valoarea proteinelor raportat la 100 g, acestea variaza intre 0g si 0.5g.
  • 93,3% au specificat pe ambalaj valoarea energetica situata in intervalul 391- 406 kcal/100g.
  • 40% din totalul produselor analizate au specificat pe eticheta ingredientele.

            Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons –  InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. –  International Consumer Research&Testing pentru  produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Rezultatele integrale ale studiului pot fi accesate aici: http://www.teste-comparative.ro/stiri/0/135-Studiul-asupra-zaharului-brun-de-pe-piata-romaneasca.html              

 

Despre: Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro ), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federatiei Asociațiilor de Consumatori.

Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal