(informații bazate pe studiul realizat de InfoCons pe 39 de produse tip unt)
Infocons a realizat un studiu pentru cu privire la informțille ce se regasesc pe etichetele produselor de tip unt. În cadrul studiului au fost analizate 39 de produse, de la următorii producători/distribuitori: Albalact, Auchan, Covalact SA, SC Koliba SRL, Dorna Lactate SA, SC Lacto Food SRL, Metro Cash&Carry Romania SRL, Friesland Campina Romania SA, Mega Image SRL, SC Sole Mizo Romania SRL, SC Prodlacta SA, SC Romania Hypermarche SA, Kaufland, SC Carmo-Lact Prod SRL, SC Simultan SRL si SC Unicarm SRL.
-Creștere rezilientă pe fondul unei incertitudini crescânde
Rezultatele studiului au fost următoarele:
- Din punct de vedere al proteinelor
Cantitatea de proteine regăsită în produsele studiate s-a situat între 0.2g și 6g
6g este cea mai mare cantitate de proteine regăsită într-unul din produsele studiate.
0.2g este cea mai scăzută cantitate de proteine regăsită în 5 dintre produsele studiate.
0.74g de proteine au avut în medie, produsele studiate.
Click AICI pentru a vedea conținutul de proteine al produselor.
- Din punct de vedere al grăsimilor și al acizilor grași
Cantitatea de grăsimi din produsele studiate s-a situat între 40 și 82.5 grame
40g este cea mai scăzută cantitate de grăsimi, regăsită în 3 dintre produsele studiate.
82.5g este cea mai mare cantitate de grăsimi din produsele studiate.
70.29g este media cantității de grăsimi regăsită în produsele studiate.
-Cum să îndepărtați petele de vin roșu
Cantitatea de acizi grași saturați din produsele studiate s-a situat între 4 și 58.8g.
4 grame (10% din totalul grăsimilor produsului) a fost cea mai scăzută cantitate de acizi grași saturați, regăsită într-un singur produs din cele studiate.
58.8 grame (aproape 70% din totalul grăsimilor produsului) a fost cea mai mare cantitate de acizi grași saturați, regăsită într-un singur produs din cele studiate.
44.11 grame este media acizilor grași regăsiți în produsele studiate, echivalentul a peste 60% din cantitatea de grăsimi a acestora.
Click AICI pentru a vedea conținutul de grăsimi și de acizi grași al produselor.
- Din punct de vedere al glucidelor și zaharurilor
Cantitatea de glucide regăsită în produsele studiate s-a situat între 0 și 1.6 grame. Marea majoritate a acesteia a fost reprezentată de zaharurile din glucide.
10% din produse nu au prezentat deloc glucide în componența lor.
1.6 grame este cea mai mare cantitate de glucide regăsită în produsele studiate. Din acestea, 50% (0.8 grame) au fost zaharuri.
66% este procentajul produselor a căror cantitate de glucide a fost reprezentată exclusiv de zaharuri.
0.45 de grame este media glucidelor regăsite în produsele studiate.
-Polarizarea consumului de bunuri și servicii
Cantitatea de zaharuri regăsită în produsele studiate s-a situat între 0 și 1g.
12% din produse nu au prezentat deloc zaharuri în componența lor.
1g este cea mai mare cantitate de zaharuri, regăsită în 3 dintre produsele studiate.
0.39 de grame este media zaharurilor regăsite în produsele studiate, echivalentul a 86% din totalul glucidelor.
Click AICI pentru a vedea conținutul de glucide și zaharuri al produselor.
4. Din punct de vedere al sării
Sarea este prezentă în mod natural în lapte, unul din ingredientele principale ale untului. Cu toate acestea, valorile înscrise pe etichetă se situează numai între 0 și 2g.
33% din produse au avut cantități de sare de 0g înscrise pe etichetă.
2g este cantitatea cea mai mare de sare înscrisă pe eticheta produselor studiate.
Doar 0.15g de sare au avut, în medie, produsele studiate.
Click AICI pentru a vedea conținutul de sare al produselor.
-Drepturile transportului naval
5. Cu privire la țara de proveniență a laptelui, originea sa animală și procesul termic
48% din produse au avut înscrisă pe etichetă țara de proveniență a laptelui.
66% din produse au avut înscrisă pe etichetă originea animală a laptelui.
79% din produse au specificat pe etichetă procesul termic în urma căruia au fost obținute produsele.
Click AICI pentru a vedea care au fost produsele cu aceste informații înscrise pe etichetă.
Produsele care au făcut obiectul acestui studiu au fost în cantități cuprinse între 125 și 250 de grame.
Click AICI pentru a vedea intregul studiu.
Sorin Mierlea, președinte InfoCons
`Unt pe pâine, în prăjituri, în diferite foietaje, putem chiar prăji cu unt. Folosim untul aproape zilnic, dar știm că nu tot untul este la fel, avem diferite branduri, ambalaje, culori, însă ne-am gândit vreodată că pe lângă toate aceste diferențe, inclusiv produsul este diferit? Aici nu discutăm doar de grăsime, ci și de proteine, glucide, acizi grași saturați sau sare. Trebuie să fim atenți pentru că, mai ales în ultima perioadă, au apărut diferite produse care seamănă, din punct de vedere al ambalajului și al poziționării în raft cu untul, dar sunt de fapt paste tartinabile. Citește eticheta, informează-te și scanează codul de bare cu aplicația gratuită InfoCons!`
– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!
– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!