UE propune o soluție pentru funcționarea organului de apel

Astăzi, UE, împreună cu alți membrii ai Organizației Mondiale a Comerțului (OMC) – Australia, Canada, China, Islanda, India, Coreea, Mexic, Noua Zeelandă, Norvegia, Singapore și Elveția – au prezentat o propunere de modificări concrete pentru a depăși impasul actual în ceea ce privește organul de apel al OMC.

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

Propunerea va fi prezentată în cadrul reuniunii Consiliului General al OMC din 12 decembrie.

Sistemul OMC de soluționare a litigiilor și organul său de apel au reprezentat, până în prezent, un factor-cheie pentru securitatea și previzibilitatea sistemului comercial multilateral. Fără un sistem adecvat de aplicare, normele multilaterale nu mai pot funcționa în mod eficient. În cazul în care nu se ajunge la o soluție pentru impasul actual în ceea ce privește numirile în cadrul organului de apel, întregul sistem este în pericol.

Propunerile de modificare ale Acordului OMC prezentate acum membrilor organizației reprezintă o continuare a ideilor UE de modernizare a OMC, publicate la 18 septembrie și fac parte dintr-un efort mai amplu care include propunerea privind normele în materie de notificare și de transparență recent prezentată în cadrul OMC, care a fost cosponsorizată, printre altele, de SUA și Japonia.

Citește și:

Preveniți risipa de alimente prin congelare!

Modificările propuse constituie rezultatul unor intense dezbateri cu alte țări membre ale OMC, care au avut loc în ultimele săptămâni. Propunerile abordează în mod sistematic și constructiv toate preocupările exprimate în ultimele luni cu privire la organul de apel, demonstrând voința UE de a se angaja în procesul de reformare a tuturor funcțiilor OMC.

Propunerile de texte prezentate astăzi încearcă să abordeze toate preocupările exprimate în legătură cu Organul de apel al OMC, prin:

– punerea în aplicare a unor noi norme pentru membrii organului de apel care își încheie mandatul, care să precizeze clar cazurile în care aceștia pot rămâne în funcție pentru a finaliza procedurile de recurs pe care le au în lucru;

– garantarea faptului că procedurile de recurs sunt finalizate la timp, în conformitate cu termenul de 90 de zile stabilit în normele OMC, cu excepția cazului în care părțile în litigiu convin altfel;

– clarificarea faptului că aspectele juridice care fac obiectul unui recurs al organului de apel nu includ chestiuni referitoare la sensul legislației naționale;

– indicarea faptului că organul de apel ar trebui să abordeze numai chestiunile necesare pentru soluționarea litigiului;

Citește și:

Știți ce reprezintă `Sărurile de topire`?

– introducerea unor reuniuni anuale între membrii OMC și organul de apel pentru a discuta în mod deschis chestiuni sau tendințe sistemice din jurisprudență.

În același timp, UE face, de asemenea, propuneri de consolidare a independenței și imparțialității organului de apel și de îmbunătățire a eficienței acestuia. Printre acestea se numără existența unui singur mandat mai lung – de 6-8 de ani – pentru membrii organului de apel, precum și creșterea de la 7 la 9 a numărului de membri care să lucreze cu normă întreagă pentru a susține capacitatea organului de apel de a produce rezultate.

Citește și:

Stiti ce reprezinta `Agentii antiaglomeranti` ?

Propunerile includ, de asemenea, norme care să asigure că procesul de selecție a membrilor organului de apel începe automat atunci când un post este vacant și că există o tranziție ordonată cu membrii al căror mandat se încheie.

Aceste propuneri vor fi prezentate întregii organizații de către UE și de țările cosponsori din cadrul OMC, la reuniunea Consiliului General al OMC din 12 decembrie. UE speră că toți membrii OMC se vor putea implica rapid și că, astfel, se poate împiedica criza care se prefigurează.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal