InfoCons a realizat in luna iunie 2015 un studiu cu privire la accesibilizarea spatiilor institutiilor publice (Primarii resedinta de Judet si Consilii Judetene). Instrumentele de accesibilizare a spatiilor publice pentru a veni in intampinarea persoanelor cu diverse dizabilitati (locomotorii, vizuale, auditive si cu capacitati fizice si senzoriale diminuate ca urmare a unor afectiuni ) sunt prevazute in Legea 448/06.12.2006, privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap.

Instrumentele de accesibilizare in conformitate cu legea mentionata mai sus pot fi: parcari, rampe acces, lift adaptat, bare sustinere, scaune speciale in Sali spectacole, toalete adaptate, interpret, amplificator audio, transport comun, trotuare, semafoare, treceri pietoni, echipamente nevazatori.

In urma studiului au reiesit urmatoarele:

PRIMARII RESEDINTA DE JUDET

Din punct de vedere al instrumentelor de accesiblizare implementate situatia este urmatoarea:

  • 54 % dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de institutiile publice din: Brasov, Calarasi si Sectorul 1 Bucuresti;
  • 46 % dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de institutiile publice din: Cluj si Zalau;
  • 38% dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de institutiile publice din: Targoviste si Iasi;
  • 31% dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de institutiile publice din: Botosani, Giurgiu, Braila, Pitesti, Timisoara, Sf. Gheorghe, Sectorul 2 al Bucurestiului;
  • 23% dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de institutiile publice din: Resita, Bistrita Nasaud, Targu Jiu, Focsani, Suceava, Ploiesti, Tirgu Mures, Bacau;
  • 15% dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de institutiile publice din: Slobozia, Deva, Ramnicu Valcea, Buzau, Galati, Vaslui si Sectorul 6 al Bucurestiului;
  • 8% dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de institutiile publice din Craiova, Satu Mare, Baia Mare, Slatina, Alexandria, Sectorul 3 al Bucurestiului.

Din punct de vedere al instrumentelor de accesibilizare, situatia este urmatoarea:

  • 23% dintre municipiile respondente au locuri de parcare, neexistand o corelare intre nr. total de locuri si cele special amenajate pentru persoanele cu handicap, conform art. 65 din Legea 448/2006, privind protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap;

  • 77% au rampe de acces pentru persoanele cu handicap;

  • 13% dintre municipiile respondente au mijloacele de transport in comun adaptate nevoilor persoanelor cu dizabilitati;

  • 8% au trotuare modificate conform normativelor in vigoare pentru a permite accesul neingradit tuturor categoriilor de persoane.

CONSILII JUDETENE

Din punct de vedere al instrumentelor de accesiblizare implementate situatia este urmatoarea :

  • 46 % dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de Consiliul Judetean Mures;
  • 38 % dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de Consiliul Judetean Caras-Severin;
  • 31 % dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de Consiliile Judetene Calarasi, Prahova, Giurgiu, Suceava, Timis, Bihor, Valcea si Neamt;
  • 23 % dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de Consiliile Judetene Dambovita, Tulcea, Buzau, Harghita si Hunedoara;
  • 15% dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de Consiliile Judetene Ilfov, Arges, Braila, Cluj, Ialomita, Satu Mare, Sibiu, Alba si Galati;
  • 8 % dintre instrumentele de accesibilizare au fost implementate de Consiliile Judetene Vrancea, Arad, Vaslui, Bacau, Bistrita Nasaud si Covasna.

Din punct de vedere al instrumentelor de accesibilizare , situatia este urmatoarea:

  • 78% dintre consiliile judetene au rampe de acces adaptate nevoilor persoanelor cu handicap locomotor;

  • 19% dintre consiliile respondente au locuri de parcare special amenajate pentru persoanele cu handicap;

  • 34% au instrumente de accesibilizare pentru persoane cu deficiente de vedere(marcaje braille, covoare tactile, website accesibilizat, softuri speciale).

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal