Studiu Comparativ pe bauturile racoritoare tip ceaiuri, existente pe piata romaneasca: 35.71 % dintre produsele bauturi racoritoare tip ceai studiate, au in continut atat zahar cat si indulcitori

35.71 % dintre produsele bauturi racoritoare tip ceai studiate, au in continut atat zahar cat si indulcitori

InfoCons, în parteneriat cu studenții Facultății de Marketing din cadrul Academiei de Studii Economice, a realizat in perioada iulie-august un studiu pe etichetele produselor ce se regasesc pe piata din Romania.

In cadrul studiului au fost analizate 14 de tipuri de produse, achizitionate in mod aleatoriu si anonim de catre reprezentatii Asociatiei Nationale pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons din supermarket-urile de pe teritoriul tarii.

Distribuitorii care au fost analizati in cadrul studiului sunt urmatorii : S.C. Coca – Cola HBC Romania S.R.L., Quadrant Amroq Beverages S.R.L., S.C. Carrefour Romania S.A., real, – Hypermarket Romania S.R.L. si S.C. Lidl Discount S.R.L.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reiesit faptul ca din punct de vedere al numarului de E-uri, din cele 14 de tipuri de produse analizate : 28.57 % au in continut un numar de 2 E-uri, 35.71 % au in continut un numeric de 3 E-uri, 21.43 % au un continut de 7 E-uri iar 14.29 % au un continut de 8 E-uri.

Din punct de vedere al continutului de zahar si /sau indulcitori , ca urmare a studiului realizat au reiesit urmatoarele: 35.71 % au in continut atat zahar cat si indulcitori iar 28.57 % au in continut doar zahar.

Continutul de suc de fruct din concentrat: – 64,28% – 0, 1% suc de fruct din concentrat; – 7,14% – 0,3 % suc de fruct din concentrat; – 28,58% – nu au continutul de fruct specificat pe eticheta.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons – InfoCons – InfoCons in cadrul consortiului I.C.R.T. – International Consumer Research&Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Pentru rezultatele integrale ale studiului intrati AICI.

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal