Se așteaptă ca cererea de energie electrică în domeniul transporturilor să crească în viitor. În 2021, s-a înregistrat o creștere substanțială a numărului de vehicule electrice pentru pasageri în UE în comparație cu 2020 (+76%).
În ceea ce privește parcul de vehicule electrice pentru pasageri, toți membrii UE au înregistrat o creștere în 2021 față de 2020. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în Finlanda (+136%), Croația (+127%) și Italia (+122%). La celălalt capăt al scalei, Cehia (+12%) și Spania (+15%) au înregistrat cele mai mici rate de creștere.
Citeste si : Conducătorii auto pot prezenta asigurarea RCA în format electronic
În 2021, numărul total de vehicule electrice pentru pasageri în UE a fost estimat la 1,9 milioane. Membrii UE cu mai mult de 100 de mii de vehicule electrice pentru pasageri erau Germania (618 mii), Franța (403 mii), Olanda (245 mii), Italia (118 mii) și Suedia (110 mii).
Consumul de energie electrică din UE în transportul rutier (care include energia electrică utilizată pentru troleibuzele electrice și pentru încărcarea vehiculelor electrice) a înregistrat, de asemenea, o creștere notabilă în 2021 comparativ cu 2020 (+80%).
În termeni absoluți, consumul de energie electrică în transportul rutier a ajuns la 6 910 gigawați oră (GWh) în UE în 2021, ceea ce corespunde la 0,3 % din consumul final. În toate țările UE, cel mai mare consum a fost înregistrat în Suedia (1 433 GWh), urmată de Germania (1 386 GWh) și de Țările de Jos (1 071 GWh). Pe de altă parte, Cipru (0 GWh), Slovenia (4 GWh) și Malta (5 GWh) au înregistrat un consum foarte scăzut de energie electrică pentru transportul rutier.