Când cumpărați produse sau servicii în UE, comerciantul trebuie să vă ofere anumite informații clare, corecte și ușor de înțeles despre produsele sau serviciile respective, înainte de a le cumpăra.

Aceste informații contractuale includ:

  • principalele caracteristici ale produsului
  • prețul total, inclusiv eventualele taxe și comisioane
  • costurile de livrare (dacă este cazul) și orice alte taxe adiționale
  • modalitățile de plată, livrare sau executare
  • identitatea comerciantului, adresa poștală și numărul de telefon
  • durata contractului (dacă este cazul)

Nu este nevoie ca toate aceste informații să fie furnizate explicit, atâta timp cât reies clar din context (ex. caracteristicile unui produs afișate pe un raft în magazin).

Atunci când cumpărați un produs on-line, prin telefon, dintr-un catalog de vânzări prin corespondență sau de la un comis voiajor, înainte de a face achiziția, trebuie să vi se ofere și următoarele informații detaliate:

Citeste si : Garanțiile pentru produse cu defecte

  • adresa de e-mail a comerciantului
  • eventualele restricții de livrare în anumite țări
  • dreptul de a anula comanda în termen de 14 zile
  • serviciile post-vânzare disponibile
  • mecanismele de soluționare a litigiilor
  • numărul de înregistrare al comerciantului în registrul comerțului
  • titlul profesional al comerciantului și detalii privind TVA (dacă este cazul)
  • asociația profesională căreia îi aparține comerciantul (dacă este cazul).

Citeste si : Ai grijă ce semnezi! Dicționarul cu termeni din asigurări disponibil în Aplicația InfoCons!

Pentru astfel de achiziții, rețineți că nu trebuie să plătiți costuri de livrare sau alte comisioane în privința cărora nu ați fost informat în avans.

Contractele trebuie redactate într-un limbaj clar și ușor de înțeles și nu pot conține clauze abuzive.

Sursa: Comisia Europeană

La ce trebuie să fim atenți la cumpărături