50% dintre produsele studiate au în componență 6 E-uri

InfoCons – Asociație Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România a realizat un studiu cu privire la informațiile ce se regăsesc pe etichetele produselor de tip pulbere pentru soluţie orală – tratament pentru răceală și gripa, care sunt utilizate frecvent în perioada de iarna și sunt eliberate fără prescripție medicală.

În cadrul studiului au fost analizate etichetele a patru medicamente tip pulbere pentru soluţie orală – tratament pentru răceală și gripa ale producătorilor: Smithkline Beecham S.A.; Bristol- Myers Squibb 304 si Bristol- Myers Squibb 979; Famar France, Famar Orleans, Novartis Consumers Health GmbH, achiziționate în mod aleatoriu de către reprezentanții InfoCons din farmaciile de pe teritoriul țării în perioada Ianuarie – Februarie 2016.

Ca urmare a realizarii acestui studiu a reieșit faptul că, în ceea ce privește numărul de E-uri, din cele 4 tipuri de produse analizate acesta variază între 5 și 6 E-uri:

  • 50% au în componență 5 E-uri
  • 50% au în componență 6 E-uri

Atenție! Toate produsele studiate au în componență zahăr

În baza informațiilor de pe etichetă, toate produsele testate au în compoziție zahăr și nu sunt recomandate persoanelor cu diabet zaharat. De asemenea, conform prospectului, 75% dintre produsele studiate nu sunt recomandate femeilor însărcinate. Pe lista de contraindicații sunt cuprinse și atenționări pentru persoanele ce utilizează antidepresive, persoane cu boli renale, hepatice, de plămâni, de inimă sau vasculare.

Produsele testate pot fi accesate printr-o simplă scanare a codului de bare a produsului dorit utilizând aplicația mobilă InfoCons, aplicație în care regăsiti informații a peste 16.000 de produse începand de la produse alimentare, cosmetice, curațenie până la produse electronice și electrocasnice.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor și serviciilor comercializate pe piața românească, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse și servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetățeanului consumator să fie facută în cunoștință de cauză.

Pentru mai multe informații despre acest studiu comparativ, consultați tabelul aici.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal