În cazul utilizatorilor români şi străini, în situaţia schimbării numărului de înmatriculare al vehiculului pentru care a fost achitat tariful de utilizare, rovinieta îşi menţine valabilitatea numai în condiţiile în care la emiterea acesteia numărul de identificare al vehiculului a fost înscris corect.

În condiţiile în care la emiterea rovinietei numărul de identificare al vehiculului nu a fost înscris sau nu a fost înscris corect, în cazul schimbării numărului de înmatriculare al vehiculului pentru care a fost achitat tariful de utilizare, utilizatorul va solicita CNAIR SA în scris, efectuarea modificării numărului de înmatriculare în baza de date a SIEGMCR.

Pentru efectuarea modificării utilizatorul se va prezenta la una dintre subunităţile CNAIR SA cu următoarele documente:

a) solicitare scrisă, conform modelului care se regăseşte pe pagina web a CNAIR SA;

b) copie de pe cartea de identitate a vehiculului şi originalul acesteia, pentru verificarea conformităţii.

Solicitarea se verifică pe loc şi, dacă este justificată, se efectuează modificarea în baza de date.

Odată cu modificarea numărului de înmatriculare în baza de date se va elibera de către subunitatea CNAIR SA, prin intermediul SIEGMCR, un document care atestă efectuarea modificării şi valabilitatea rovinietei pentru noul număr de înmatriculare, în două exemplare, dintre care:

a) unul va fi înmânat solicitantului;

b) unul va fi semnat de către solicitant şi va rămâne la subunitatea CNAIR SA.

Utilizatorii români pot solicita la CNAIR SA, în scris, efectuarea modificării numarului de inmatriculare. Solicitarea, completată conform modelului care se regăseşte pe pagina web a CNAIR SA, se transmite împreună cu o copie de pe cartea de identitate a vehiculului. Pe baza documentelor mentionate anterior şi în urma verificării în baza de date a autorităţii de înmatriculare, dacă cererea este justificată, se efectuează modificarea în baza de date, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării la CNAIR SA.

Utilizatorii vor fi informaţi, în scris, de către CNAIR SA cu privire la modalitatea de soluţionare a solicitării în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data înregistrării acesteia la CNAIR SA.

Sursa: CNAIR

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal