Stiati ca …

  • trebuie sa acordati o atentie deosebita cand cumparati lapte si produse din lapte asupra modului de prezentare a ambalajului; in cazul in care ambalajul este bombat rezulta ca a inceput procesul de fermentare si produsul nu mai este propriu consumului uman;
  • sa acordati atentie deosebita conditiilor de depozitare, atat in magazinul de desfacere, cat si la domiciliu; verificati daca laptele si produsele lactate sunt pastrate la temperatura indicata de producator; refuzati sa achizitionati produse care au fost expuse la comercializare la alte temperaturi decat cele indicate de producator.
  • sa solicitati vanzatorului, in cazul in care magazinul nu are asigurat sistemul de autoservire, sa va arate eticheta produsului pentru a analiza compozitia si, mai ales, incadrarea in data durabilitatii minimale;
  • sa refuzati produsele pentru care aveti indoieli privind calitatea si modul de informare prin etichetare.
  • Cand doriti sa cumparati lapte si produse din lapte, solicitati informatii suplimentare vanzatorilor cu privire la natura produselor pe care doriti sa le cumparati, intrucat exista cazuri in care comerciantii expun la vanzare, in acelasi spatiu inlocuitori de produse lactate alaturi de produse lactate; in conditiile in care modul de prezentare( forma de calup, dimensiuni, aspect, culoare) si chiar de etichetare sunt asemanatoare, diferentierea este ingreunata, motiv pentru care este absolut necesar sa solicitati informatii suplimentare din partea personalului cu atributii de vanzare din cadrul magazinelor.
  • sa refuzati produsele care prezinta data durabilitatii minimale/data limita de consum modificata sau depasita.
  • la cumpararea produselor alimentare si implicit a laptelui si produselor din lapte, solicitati si pastrati bonul de casa pentru a putea proba in cazul in care, in mod justificat, doriti sa reclamati calitatea/siguranta unui produs.
  • sa nu cumparati lapte si produse din lapte din locuri neautorizate; comerciantul respectiv nu are posibilitatea sa asigure conditiile optime de transport, depozitare si comercializare si nu va poate elibara bon de casa cu care sa justificati tranzactia comerciala si riscati sa achizitionati un produs neconform sau chiar nesigur care poate sa va afecteze sanatatea.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal