Știați că… vânzarea cu amănuntul în vrac a produselor alimentare

Știați că…

  • La locul de comercializare a produselor tip pâine, produse de panificaţie șiproduse de patiserie, pe etichetă, alături de informaţiile privind denumirea produsului trebuie afișate ingredientele alergene, preţul de comercializare, preţul pe unitatea de măsură, data durabilităţii minimale și, după caz, se înscrie în mod vizibil sintagma `din produs congelat`. În cazul în care numărul de produse din această categorie este mare şi spaţiul nu permite înscrierea acestei informaţii se pot face trimiteri vizibile în imediata apropiere a locului de vânzare la un afiș indicator care conține această informație.

Citește și:

CĂLĂTORIA BANANEI – Test interactiv. Descoperă potențialul de a fi ‘Eroul de zi cu zi ‘

  • În cazul produselor din carne sau peşte se aplica prevederile anexei VI din Regulamentul (UE) nr.1169/2011: În cazul unor produse alimentare care au fost congelate înainte de vânzare și care sunt vândute decongelate, denumirea produsului alimentar este însoțită de mențiunea `decongelat`.
  • În cazul meniurilor livrate congelate, care se decongelează la locul de servire, situaţia se încadrează în prevederile anexei VI din Regulamentul (UE) nr.1169/2011 iar denumirea va fi însoţită de menţiunea `decongelat`.
  • În cazul componentelor/ingredientelor care au fost supuse procesului de decongelare, informarea se face prin intermediul meniului sau a listei meniu în care sunt menționate ingredientele componente, prin înscrierea mențiunii `produs decongelat`imediat după denumirea ingredientului respectiv sau, în funcție de spaţiu, prin trimiteri vizibile la locul unde se găsește această informaţie în meniu.

Citește și:

Taxe mai mici pentru plățile efectuate în țările din afara zonei euro

  • Trebuie să acordați o atenție deosebita datei durabilității minimale; refuzați produsele care prezintă data durabilității minimale modificată, depașită sau pe care nu este înscrisa data durabilității minimale;
  • La cumpărarea produselor alimentare solicitați și păstrați bonul de casa pentru a putea proba în cazul în care, în mod justificat, doriți să reclamați calitatea/siguranța unui produs.

Citește și:

Câte E-uri găsim în plicurile de răceală?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal