Standardul dublu de calitate, din nou în discuție la Bruxelles

Joi, 12 iulie, comisia pentru protecția consumatorilor a susținut un raport din proprie inițiativă al deputatei Olga Sehnalova (S&D, Republica Cehă), care propune măsuri împotriva practicilor comerciale neloiale de vânzare a unor produse de calitate inferioară în unele țări UE.

Raportul solicită o abordare comună de testare pentru a afla cât de răspândită este problema, invită organizațiile naționale ale consumatorilor să coopereze pentru a aborda standardul dublu de calitate și sugerează că producătorii ar trebui să adauge un logo pe ambalaj care să arate că conținutul și calitatea unei mărci sunt identice în toate țările UE.

Citește și:

– Fanta cu mai puțin suc de fructe, Milka cu mai multe E-uri în România

Studiile au arătat că alimentele și alte produse comercializate în unele țări din Europa Centrală și de Est, deși sunt sigure, au o calitate mai slabă decât aceleași produse cu același ambalaj din Europa de Vest. Acest lucru variază de la o cantitate mai mică de carne în produsele din carne până la mai puțină cacao în ciocolată, lipsa portocalelor în sucul de portocale și înlocuirea zahărului cu sirop sau îndulcitori artificiali.

Au fost efectuate teste pe sucuri, carne, pește și produse lactate, ceaiuri și produse de cofetărie. Peștele pané conținea mai puțin pește în Slovacia decât în Austria (58% prin comparație cu 65%). În sucul de portocale din Slovacia și Republica Cehă nu au fost folosite portocale, în timp ce cel vândut în Germania conținea 3% concentrat de portocale. În Ungaria, 71 din 96 de produse testate au fost diferite în comparație cu aceleași produse vândute în Italia și Austria. De asemenea, s-au constatat diferențe pentru produse cosmetice, detergenți și alimentele pentru animalele de companie.

Adaptarea produselor la gusturile, preferințele și prețurile locale este o practică standard și poate fi legală. Diferența de gust ar putea rezulta și din utilizarea ingredientelor locale în fabricile locale. Dar, în acest caz, prețurile erau aceleași sau mai mari, fără menționarea acestui lucru pe ambalaj, fapt care înșeală consumatorul.

`Dacă producătorii doresc să-și schimbe produsul și să-l vândă sub aceeași etichetă, consumatorii trebuie să știe despre diferențe în fiecare caz în parte, altfel sunt înșelați`, a spus doamna Sehnalová.Pentru a ajuta țările UE să identifice mai bine aceste practici ilegale, Comisia Europeană a emis orientări privind modul de aplicare a legislației UE în cazul vânzării unor produse de calitate inferioară. Aceste orientări au fost prezentate comisiei pentru piața internă a Parlamentului în luna octombrie a anului trecut. Raportul va fi votat în plen în septembrie.

Sursa: europa.eu.

Citește și:

– Calitatea, subiect de interes național

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal