Dacă vă pierdeți locul de muncă pe care îl aveți în altă țară din UE, stabilirea țării care vă va plăti indemnizația de șomaj depinde de situația dumneavoastră profesională și de locul de reședință, nu de cetățenie.

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

Ce trebuie să faceți dacă, înainte de a vă pierde locul de muncă:

Locuiați și munceați în străinătate

Intenționați să rămâneți în țara respectivă?

Dacă v-ați pierdut locul de muncă și alegeți să rămâneți în țara UE în care ați fost angajat, ar trebui să solicitați prestațiile de șomaj acolo.

Înregistrați-vă ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă pe lângă serviciile de ocupare a forței de muncă. Veţi beneficia de acelaşi tratament ca şi cetăţenii ţării respective.

Acordați o atenție deosebită următoarelor aspecte:

  • perioadele de lucru necesare pentru a beneficia de prestații de șomaj
  • ratele aplicabile la calcularea cuantumului indemnizației
  • durata indemnizației.

Citește și:

Contractele și consumul de energie

Dacă vi se cere să dovediţi că aţi lucrat şi v-aţi plătit contribuţiile sociale în străinătate și înainte de a obține ultimul loc de muncă, probabil va trebui să solicitaţi formularul U1 (fostul formular E 301) de la autorităţile din ţara în care aţi lucrat anterior.

Dacă nu transmiteți formularul U1, autoritățile care vă analizează dosarul pot obține informațiile de care au nevoie direct de la omologii din cealaltă țară implicată. Cu toate acestea, formularul poate accelera prelucrarea dosarului.

Vă întoarceți acasă?

Dacă, după ce v-aţi pierdut locul de muncă din altă ţară, aţi decis să reveniţi în ţara de origine, contactaţi oficiul naţional de ocupare a forţei de muncă pentru a afla dacă aveţi dreptul la indemnizaţia de şomaj, după perioada de timp petrecută în străinătate.

Dacă aveţi acest drept, va trebui:

  • să vă înregistrați direct ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă în țara de origine și
  • să solicitaţi formularul U1 (fostul formular E301) în ţara în care aţi lucrat ultima dată.

Dacă nu transmiteți formularul U1, autoritățile care vă analizează dosarul pot obține informațiile de care au nevoie direct de la omologii din cealaltă țară implicată. Cu toate acestea, formularul poate accelera prelucrarea dosarului.

Citește și:

Campania Națională “ Adevărul Despre Produse ‘’ – Ziua Internațională a Siguranței Alimentare

Dacă nu aveţi acest drept în țara de origine, puteţi solicita o autorizație de transfer al indemnizației de șomaj din ţara în care aţi rămas şomer către:

  • țara de orgine sau
  • orice altă ţară în care doriţi să vă căutaţi un loc de muncă.

În general, puteţi transfera prestaţiile pe o perioadă de 3 luni, care poate fi extinsă până la maxim 6 luni.

Sursa: Euopa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal