Sfaturi pentru consumatori la achiziția laptelui și a produselor din lapte

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Sfaturi pentru consumatori la achiziția laptelui și a produselor din lapte
– Consumatorii trebuie sa fie atenti la modul de prezentare a ambalajului. In cazul in care ambalajul este bombat inseamna ca a inceput procesul de fermentare si produsul nu mai este propriu consumului uman;
– Trebuie acordata atentie deosebita conditiilor de depozitare atat in magazinul de desfacere cat si la domiciliu. Verificati daca laptele si produsele lactate sunt pastrate la temperatura indicata de producator si refuzati achizitionarea produselor care au fost expuse spre comercializare la alte temperaturi decat cele indicate de producator;
– Solicitati vanzatorului, in cazul in care magazinul nu are asigurat sistemul de autoservire, sa consulte eticheta produsului pentru a analiza compozitia si, mai ales, incadrarea in data durabilitatii minimale. Nu achizitionati produsele pentru care aveti indoieli privind calitatea si modul de informare prin etichetare;
– Consumatorii trebuie sa solicite vanzatorilor informatii suplimentare cu privire la natura produselor pe care doresc sa le cumpere, intrucat exista cazuri in care comerciantii expun la vanzare, in acelasi spatiu inlocuitori de produse lactate alaturi de produse lactate. In conditiile in care modul de prezentare (forma de calup, dimensiuni, aspect, culoare) si chiar de etichetare sunt asemanatoare, diferentierea este ingreunata, motiv pentru care este absolut necesar sa solicite informatii suplimentare din partea comerciantului;
– Atentionam consumatorii sa refuze produsele care prezinta data durabilitatii minimale/data limita de consum modificata sau depasita. De asemenea, sa nu cumpere lapte si produse din lapte din locuri neautorizate. Comerciantul respectiv nu are posibilitatea sa asigure conditiile optime de transport, depozitare si comercializare si nu poate elibara bon de casa cu care sa fie justificata tranzactia comerciala si consumatorul risca sa achizitioneze un produs neconform sau chiar nesigur care ii poate afecta sanatatea.
Sursa :ANPC

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Meniu