Servicii financiare digitalizate de încredere – Consolidarea încrederii în serviciile financiare digitalizate, dând putere consumatorilor de pretutindeni!

Consumers International InfoCons

InfoCons se alătură Consumers International și celor 200 de organizații membre ale sale din întreaga lume în vederea creșterii gradului de conștientizare a importanței echității în serviciile financiare digitalizate pentru consumatorii de pretutindeni.

Mișcarea globală a consumatorilor va valorifica oportunitățile produselor financiare digitale emergente, subliniind ce înseamnă finanțarea digitală echitabilă pentru consumatorul obișnuit.

În fiecare 15 martie – de Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului – grupurile pentru drepturile consumatorilor se reunesc pentru a evidenția o problemă acută cu care se confruntă consumatorii la nivel global. Anul acesta, organizația pentru grupuri de consumatori din întreaga lume, Consumers International, a selectat tema Fair Digital Finance.

Tehnologiile digitale remodelează plățile, împrumuturile, asigurările și gestionarea averii peste tot, devenind un factor cheie pentru consumatorii de servicii financiare. De exemplu, până în 2024, consumatorii de servicii bancare digitale vor depăși 3,6 miliarde. Într-o lume în curs de dezvoltare, proporția deținătorilor de conturi care utilizează tranzacții digitale a crescut de la 57% în 2014, la 70% în 2017. Mai multe companii asigură servicii financiare digitale pentru a satisface aceste cerințe, 39% dintre companii consideră că integrarea finanțelor digitalizate este o prioritate ridicată.

Consumatorii recunosc potențialul vast al serviciilor financiare digitalizate prin care se crează noi oportunități pentru toți. Cu toate acestea, serviciile financiare digitalizate au creat, pe de o parte, noi riscuri împreună, și pe de altă parte au exacerbat riscurile tradiționale care pot conduce la rezultate inechitabile pentru consumatori. Există dovezi care sugerează că aceste riscuri au crescut în ultimii ani, iar consumatorii au devenit vulnerabili.

Evoluția rapidă a serviciilor financiare digitalizate demonstrează nevoia unei abordări inovative în acest domeniu.

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului 2022 va reuni întreprinderile, guvernele și alte entitități cu putere de decizie, pentru a se asigura că serviciile digitalizate sunt:

  • Incluzive: extinderea accesului la finanțare digitală pentru toți;
  • Sigure: atenuarea prejudiciului în finanțarea digitală cauzată de escrocherii, fraude și phishing;
  • Cu date protejate și private: asigurarea datelor fiecărui consumator de servicii financiare digitalizate;
  • Durabile: Asigurarea produselor financiare digitalizate ecologice și responsabile din punct de vedere social.

Consumers International va lansa „Fair Digital Finance Accelerator”. Prin „Fair Digital Finance Accelerator” se vor face eforturi în vederea creării unui mediu de reglementare mai centrat pe consumator.

O rețea globală de părți interesate din serviciile financiare digitalizate va împuternici mișcarea consumatorilor în țările cu venituri mici și medii. Pentru prima dată, un efort global de această amploare se concentrează pe amplificarea experiențelor trăite ale consumatorului de zi cu zi, pentru a ajuta la creionarea reglementărilor și a unei viitoare piețe digitale care este corectă, sigură și durabilă pentru toți.

Consumers International va găzdui un eveniment de o săptămână, începând cu 14 martie 2022 – Forumul Fair Digital Finance. Forumul va declanșa prima conversație mondială despre soluțiile centrate pe consumator în serviciile financiare digitalizate. Forumul va reuni diverse voci ale susținătorilor consumatorilor și ale actorilor cheie din serviciile financiare digitalizate pentru a accelera schimbarea. Această săptămână globală de evenimente inovative și captivante include: discuții, sprinturi de design, ateliere și incubatoare de împărtășit cunoștințe, precum și definirea celor mai bune practici. Forumul va fi deschis publicului, iar toți consumatorii sunt bineveniți să participe.

Sorin Mierlea, Președinte InfoCons, a declarat: „Într-o lume în care ofertele de produse si servicii sunt tot mai numeroase si consumatorului ii devine tot mai greu de a alege, de a face diferența, de a înțelege, partea de buget, partea financiară, partea de înțelegere a mecanismelor, a drepturilor, a obligațiilor și serviciilor financiare, devin pe zi ce trece tot mai greu de înțeles. Pericolul cumpărării unui salam stricat sau neconform, a unei excursii de sărbători care se dovedește a fi înșelătoare, a unei haine de brand care se dovedește a fi contrafăcută, duce pe fiecare dintre noi, la modul de achiziționare a unui produs sau serviciu printr-un mijloc financiar. Astfel produsele financiare se regăsesc în tot și în toate. Crearea consumatorului simplu a unei zone de disconfort majore, a unei zone de informații clare, credibile, face ca problematica „Servicii financiare digitalizate de incredere” să devină o necesitate stringentă  pentru consumatorul acestui secol si al anului 2022. Așa că, educarea, informarea, accesul la terminologie, la mecanismele de alegere, de înțelegere și de traducere într-un limbaj acccesibil a tot ceea ce înseamnă „Servicii financiare digitalizate de încredere” devin priorități ale mișcării de protecția consumatorilor la nivel global, pentru că doar împreună și uniți, consumatorii din toate țările pot avea o șansă de a se opune mecanismelor și celor care încearcă  ca pe la spatele nostru, al fiecăruia să obțină profituri nejustificate.”

Helena Leurent, director general al Consumers International, a declarat: „Evoluția rapidă a serviciilor financiare digitalizate afectează modul în care cheltuim și economisim. Este o oportunitate excelentă de a crea tehnologii sigure, incluzive, protejate, private și durabile pentru consumatorii de servicii financiare digitalizate. Pentru a transforma acest lucru în realitate pentru consumatori, mișcarea globală a consumatorilor va mobiliza factorii de decizie cheie, cum ar fi întreprinderile și guvernele, pentru a asigura finanțare digitalizată echitabilă pentru toți.”

Pentru a afla mai multe despre Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului și tema Serviciilor Financiare Digitalizate Echitabile, vizitați site-ul AICI.

Despre InfoCons:

InfoCons – Asociatie Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania – InfoCons (www.infocons.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Despre Consumers International:

  • Consumers International este organizația ce reunește grupurile de consumatori din întreaga lume.
  • Adună peste 200 de organizații membre din peste 100 de țări pentru a împuternici și a susține drepturile consumatorilor de pretutindeni. Suntem vocea consumatorilor în cadrul forumurilor internaționale de elaborare a politicilor de piața globală, pentru a se asigura că sunt tratați în siguranță, corect și onest.
  • Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului este coordonată la nivel global de Consumers International și este sărbătorită anual la 15 martie, încă din 1983.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal