Seminar privind legislatia aplicabila contractelor de creditare pentru persoane fizice

invitat special alaturi de Consiliul Creditului de Consum al Asociatiei Societatilor Financiare – ALB Romania, in colaborare cu Asociatia Europeana pentru Drept Bancar si Financiar – Romania si Asociatia Consilierilor Juridici din Sistemul Financiar-Bancar la seminarul cu tema `Legislatia aplicabila contractelor de creditare pentru persoanele fizice – prevederi complementare la limita dintre legislatia generala si cea speciala`.

Seminarul a adus in discutie teme de actualitate din legislatia privind contractele de creditare pentru persoane fizice. Reprentantii ANPC au explicat rolul Autoritatii in supravegherea implementarii OUG 50/2010 in Romania si au expus modalitatile de prevenire si sanctionare a abaterilor de la legislatie.

In cuvantul de deschidere a lucrarilor seminarului, presedintele ANPC, domnul Constantin Cerbulescu, a apreciat ca dialogul deschis intre Autoritate si mediul financiar-bancar conduce la intelegerea si aplicarea corecta a legislatiei in domeniu, in interesul consumatorilor.

Mesajul presedintelui ANPC, domnul Constantin Cerbulescu:

`Ma bucura faptul ca mediul financiar-bancar manifesta interes pentru cunoasterea cat mai buna a legislatiei in domeniu, contribuind astfel la asigurarea unui climat echilibrat pe piata financiar-bancara, in special pe sectorul contractelor de credit pentru consumatori.

In ultimii 10 ani in lume serviciile financiare s-au bucurat de o expansiune fara precedent. Sute de milioane de oameni au deschis conturi de economii, au facut transferuri electronice si au luat imprumuturi bancare. In majoritatea cazurilor dezvoltarea serviciilor financiare a precedat dezvoltarea legislatiei in domeniul protectiei consumatorilor. Pe masura ce serviciile financiare continua sa-si extinda aria creste si necesitatea de protectie a consumatorilor in domeniul financiar.

Iata ca ne aflam impreuna la un an de la intrarea in vigoare a Ordonantei 50, la a carei finalizare am putea spune ca am contribuit intr-o oarecare masura cu totii. Ordonanta 50 reprezinta un reper in legislatia privind drepturile consumatorilor in domeniul contractelor de credit. Actul normativ reglementeaza aspecte de interes major pentru consumatori reusind, pentru prima data, sa asigure relatii contractuale echitabile intre parti.

Prevederile Ordonantei au avut un impact imediat asupra relatiilor contractuale. Consumatorii au beneficiat, in principal, de drepturi in ceea ce priveste rambursarea anticipata, comisioanele percepute pe parcursul derularii contractului de credit au fost limitate, s-a interzis introducerea unor noi comisioane si majorarea celor existente. Implicit, respectarea acestor masuri contribuie la cresterea increderii clientilor in institutiile financiar-bancare si la creearea unui mediu concurential activ.

Consider ca astfel de evenimente sunt benefice si conduc la dezvoltarea dialogului intre ANPC si mediul financiar-bancar. Intelegerea corecta a legislatiei este esentiala la aplicarea acesteia, si sper ca dezbaterile seminarului sa fie constructive si sa determine organizarea unor astfel de intalniri si in viitor`.

Sursa: www.anpc.gov.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal