Rezultatele Studiului realizat in cadrul Proiectului European “Mobility, a paradigm of European citizenship”. 27% dintre respondenti utilizeaza masina personala pentru deplasarile zilnice.

 27% dintre respondenti utilizeaza masina personala pentru deplasarile zilnice.

Rezultatele Studiului realizat in  cadrul Proiectului European “Mobility, a paradigm of European citizenship`

Miercuri, 18 Decembrie 2013, a avut loc Conferinta finala a Proiectului European “Mobility, a paradigm of European citizenship` , la Bruxelles – Belgia.

Delegatia din Romania a fost condusa de domnul Presedinte al Federatiei Asociatiilor de Consumatori, Sorin Mierlea si a fost formata din reprezentanti ai urmatoarelor entitati:

 A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons;

 Guvernul Romaniei;

 Curtea de Apel Bucuresti;

 Inspectoratul General al Politiei Romane;

 Academia de Studii Economice  – Facultatea de Marketing.

Proiectul “Mobility, a paradigm of European citizenship`, s-a desfasurat in perioada ianuarie – decembrie 2013 in parteneriat cu Cittadinanzattiva – Active Citizenship Network.

Parteneri in cadrul proiectului, alaturi de A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons,  au fost:

• Association Consumer Rights Protection Center ( Lithuania – LT)

• Index Foundation ( Bulgaria – BG)

• In Loco Association ( Portugal – PT)

• Society of Consumer Protection ( Slovakia – SK)

• Consumer’s Center of Serbia – CEPS ( Serbia – SRB)

• Citizenship Foundation ( Spain – ES).

Principalele obiective ale proiectului au fost urmatoarele:

• informarea cetatenilor si cresterea gradului de constientizare a acestora cu privire la politicile si initiativele U.E. privind mobilitatea;

• contributia pentru a largi decalajul (spatial) dintre cetatenii U.E. si a institutiilor, oferind Parlamentului European si Comisiei informatii cu privire la asteptsrile reale ale cetatenilor in acest domeniu;

• oferirea posibilitatii pentru 2.560 de cetateni din 8 tari pentru a participa concret la elaborarea politicilor U.E., promovarea dialogului direct intre ele si institutiile europene;

• sporirea interesului cetatenilor pentru participarea civica si capacitatea lor de a analiza situatii critice, sa identifice solutii si sa formuleze recomandari de politica.

In cadrul Conferintei au fost prezentate rezultatele Studiului National, realizat in fiecare din cele 7 tari partenere in proiect.

Astfel, la Studiu au participat 4.157 de consumatori din 299 orase  (din care in functie de marime   – mici : 34%, medii 33%, mari –  15% si  metropole 18%). 43% din cei care au raspuns au varste cuprinse intre 31 -50 de ani, 40% din ei au studii superioare, 57%  sunt angajati. Dintre respondent, un procent de 50% au in apropierea locuintei o statie de autobusz, tramvai sau metrou, in timp ce doar 13% au in apropiere o statie de tren. 72% din cei au raspuns la chestionar au calatorit pe distante lungi (mai mari de 250 km) in tara lor , in timpul unui an, 66% din cei care au raspuns  au avut cel putin o deplasare externa (in afara tarii) in ultimii doi ani.

Un procent de 22% dintre respondenti, parcurg zilnic aproximativ  2 – 5 km, iar 33% calatoresc zilnic in jur de 30-60 de minute.

Numarul respondentilor care calatoresc pe jos indiferent de natura deplasarii (munca, scoala, timp liber, rezolvarea problemelor familiale)  este constant – 23%;

Masina este principalul mijloc de transport, dar utilizarea sa variaza: este mai putin folosita pentru a merge la locul de munca  dar mai des folosita in restul cazurilor. Transportul urban (tramvai, autobuz, metrou) este folosit cel mai des pentru deplasarea la si de la locul de munca sau scoala.

•  59% din cetatenii U.E. nu stiu daca orasul lor au sau nu plan de mobilitate urbana;
•  21% din cetatenii U.E. nu stiu daca in oraselor lor sunt folosite mijloace de transport in comun cu alimentare alternative.

In Romania, 27% dintre respondenti utilizeaza masina personala pentru deplasarile zilnice, in timp ce 40% prefera sa mearga cu taxi-ul, iar un procent de 37%, cu alte mijloace de transport in comun.

73% dintre romani, calatoresc in tara pe parcursul intregului an si 43% au calatorit in strainatate, in ultimii doi ani.

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din Romania – InfoCons, unica organizaţie din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociaţie de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct şi indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federaţiei Asociaţiilor de Consumatori.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal