Atat Asociația InfoCons cât și Federația Asociațiilor de Consumatori, dezavuează așa zisul `război` din sistemul asociativ în vederea reprezentării societății civile în cadrul Colegiului de Coordonare al Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în domeniul bancar.

Considerăm că, după 26 de ani de la ieșirea din regimul dictatorial, mecanismele, mai ales din zona societății civile, sunt democratice.

Astfel, în data de 21.10.2016, la sediul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din Bd. Aviatorilor, nr. 72, sector 1, București a avut loc Adunarea Generală a Federației Asociațiilor de Consumatori, la care au participat:

  • Federația Argesul a asociațiilor pentru Protecția Consumatorilor;
  • Asociația de Luptă Împotriva Contrafacerilor;
  • APC Câmpulung Muscel, Județul Arges;
  • APC Pitești – Arges;
  • APC Vatra Dornei;
  • Asociația Română pentru Locuințe – Casa Plus;
  • Liga Asociațiilor de Proprietari Habitat – ce reprezintă peste 15.000 de organizații;
  • Federația Națională Bucovina;
  • Asociația `Euro Protect Consum`;
  • Asociația Protecția Consumatorilor și Mediului `Cactus` Tulcea;
  • Asociația InfoCons;
  • Asociația Română pentru Combaterea Contrafacerilor;
  • APC INFOSCUT Suceava;
  • APC Arad;
  • Federația Protecției Consumatorului `Valahia` – Județul Giurgiu;
  • Consiliul Național al Dizabilității din România.

Considerăm inoportun orice alt mesaj și sperăm ca democrația și valorile europene să aibe relevanță, nu vocea a 2-3 PERSOANE care nu reprezintă organisme legal constituite și funcționale pe principiile europene și naționale și nu constituie vocea societății civile în domeniu, iar măcar acum, la 1 an de la tragicul eveniment din Clubul `Colectiv`, ieșirea cetățenilor în stradă să ne arate că vocea cetățenilor, vocea societății civile trebuie ascultată.

Reprezentativitatea organizațiilor din cadrul ședinței Federației Asociațiilor de Consumatori ce a desemnat reprezentantul societății civile în cadrul Colegiului de Coordonare al Centrului de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar în conformitate cu prevederile legale, valorile democratice, cât și a principiilor europene considerăm că sunt definitorii în acest proces.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal