Puteti apela 021/9615 pentru a beneficia de Solutionare Alternativa a Disputelor in domeniul financiar bancar, cu titlu gratuit – un proiect initiat de InfoCons in parteneriat cu Banca Nationala a Romaniei
In acord cu legislatia europeana privind Solutionarea Alternativa a Disputelor in materia litigiilor de consum si pentru a veni in intampinarea consumatorilor din domeniul financiar – bancar, InfoCons – InfoCons, in parteneriat cu Banca Nationala a Romaniei a initiat, inca din data de 15 martie 2013 -Ziua Mondiala a Drepturilor Consumatorilor, cu ocazia Conferintei organizate in incinta Bancii Nationale a Romaniei – sala de conferinte Mitita Constantinescu, Campania Nationala de Educare si Informare a Consumatorilor in Domeniul Financiar – Bancar.
Campania are ca obiectiv cresterea gradului de informare, educare si constientizare a consumatorilor in raport cu institutiile financiare bancare si nebancare, cu ajutorul Centrelor de Consiliere si Consultanta infiintate de A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons. Prin intermediul acestora, in acord cu noile prevederi legislative europene, A.N.P.C.P.P.S. Romania – InfoCons vine in intampinarea consumatorilor care incearca gasirea unei solutii amiabile in cazul diferendelor existente intre acestia si banca.
In acord cu realizarea unei Solutionari Alternative a Disputelor din domeniul financiar-bancar, la data de 19 septembrie 2013 a fost lansat de catre InfoCons Centrul National de Consiliere si Consultanta a consumatorilor in domeniul financiar-bancar ce are sediul in Institutul Bancar Roman – str.Negru Voda, nr.3, sector 3, Bucuresti.
Proiectul este initiat de InfoCons – InfoCons, sub egida Federatiei Asociatiilor de Consumatori, in parteneriat cu Banca Nationala a Romaniei.
In cadrul Proiectului, consumatorii au la dispozitie un numar de telefon unic – 021.9615, la care pot suna pentru sesizari in domeniul financiar-bancar. Numarul este cu tarif normal in reteaua Romtelecom, apelabil din toate retelele, iar informarea si consilierea consumatorilor se va acorda cu titlu gratuit, precum si demersurile necesare in vederea Solutionarii Alternative a Disputelor pentru litigiile dintre consumatori si banci.
Totodata, Centrul National de Consiliere si Consultanta a consumatorilor in domeniul financiar-bancar ofera cetatenilor informatiile necesare cu privire la caracteristicile produselor financiare pe care acestia doresc sa le achizitioneze, pasii pe care trebuie sa ii urmeze in vederea solutionarii pe cale amiabila a disputelor ivite intre acestia si institutiile financiar-bancare si consultanta necesara rezolvarii problemelor existente, toate acestea cu titlu gratuit.