Protectia Consumatorilor.ro – o9atitudine! Publicitatea pe intelesul tuturor

Ea îmbracă multe forme şi foloseşte toate suporturile media, tipărite (ex. Reviste şi ziare), radio, T.V., cinematografe, panouri, telefon şi text.Publicitatea reprezintă un concept foarte larg: este vorba atât de publicitatea la scară mare adresată tuturor, cât şi de comunicările persoanale făcute unui individ.

 In al doilea rând trebuie sa stii ca ea publicitatea trebuie reglementată.Scopul ei este de a se asigura că oamenii ştiu despre bunurile şi serviciile disponibile. Este în interesul vânzătorului să-şi facă produsele şi serviciile cunoscute de cât mai mulţi consumatori posibil.Acest lucru permit o dezvoltare economică. Publicitatea joacă astfel un rol important în stimularea economică.

Totuşi, dacă nu respectă anumite cerinţe, în special legale şi etice, publicitatea poate, la mai multe niveluri, să se reveleze nefastă pentru interesele consumatorilor. Este motivul pentru care este nevoie de o reglementare.

1. Publicitatea prezintă un risc pentru consumatori:

Copleşiţi de mesaje publicitare, consumatorii nu dispun întotdeauna de cunoştinţe suficiente pentru descifrarea acestor mesaje, pentru a descoperi exagerările sau chiar posibile înşelăciuni. Prin urmare, ei trebuie să fie protejaţi de vânzătorii care nu au intenţii bune şi sunt gata să vândă totul cu orice preţ.

2. Publicitatea poate împiedica buna funcţionare a jocului concurenţei:

Publicitatea înşelătoare sau mincinoasă poate induce consumatorii în eroare cu privire la calităţile produselor sau serviciilor oferite de diferiţi vânzători sau prestatori de servicii. Concurenţa între aceşti operatori economici nu mai este în aceste cazuri una loială, făcând obiectul unei reglementări stricte.

3. Publicitatea poate influenţa negativ tipul nostru de consum:

Publicitatea ne poate provoca să consumăm mai mult decât avem nevoie (supraconsum) cu repercusiuni asupra bugetelor familiilor mai puţin favorizate (supraîndatorare). De asemenea, poate încuraja adoptarea unor comportamente care nu sunt compatibile cu dezvoltarea sustenabilă, în special prin promovarea produselor producătoare de deşeuri (creştere importantă a cantităţii de deşeuri) sau prin promovarea produselor ori serviciilor dăunătoare pentru mediul înconjurător.

 

Mai mult, nu fost stabilite anumite limite si unele practici sunt interzise, altele sunt încadrate şi trebuie să ofere unele menţiuni obligatorii pentru a oferi consumatorilor un mesaj clar.

În plus, au fost stabilite sisteme de control juridice, administrative şi etice. Dispoziţtii, de multe ori obligatorii, au fost stabilite în anumite domenii sensibile, precum publicitatea comparativă, publicitatea ecologică sau publicitatea pentru copii.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal