Dacă aveți probleme cu un produs sau serviciu pe care l-ați cumpărat (de exemplu, dacă un comerciant refuză să repare produsul sau să vă dea banii înapoi), puteți alege o cale extrajudiciară, utilizând o procedură de soluționare alternativă a litigiilor.

Dacă litigiul se referă la un produs sau serviciu pe care l-ați cumpărat online, puteți introduce o reclamație prin intermediul site-ului privind soluționarea alternativă a litigiilor (SOL).

Soluționarea alternativă a litigiilor este, de obicei, o procedură simplă și necostisitoare, care vă poate scuti de efortul de a vă adresa justiției.

Citește și:

Comisia solicită României și a altor 6 state membre să pună în aplicare normele UE privind combaterea abuzului sexual asupra copiilor

Soluționarea alternativă a litigiilor

Procedurile de soluționare alternativă a litigiilor sunt oferite de entități neutre, extrajudiciare – conciliatori, mediatori, arbitri, ombudsmani, platforme pentru reclamațiile consumatorilor. Scopul lor este să faciliteze întâlnirea dintre cele două părți implicate (clientul și comerciantul), în vederea soluționării litigiului. De asemenea, aceste entități pot propune sau chiar impune o soluție.

Entitățile de soluționare alternativă a litigiilor trebuie să îndeplinească anumite criterii stricte de calitate, care să garanteze că sunt în măsură să trateze litigiul dumneavoastră în mod eficient, echitabil, independent și transparent. Cele mai multe dintre ele vă pot ajuta gratuit sau contra unei sume modice. De obicei, se ajunge la un rezultat în termen de 90 de zile. În baza legislației UE, puteți apela la aceste entități pentru soluționarea tuturor disputelor contractualepe care le-ați putea avea cu un comerciant stabilit în UE.

Procedurile alternative de soluționare a litigiilor pot fi folosite în orice sector al pieței (transport, bănci, telecomunicații, energie, bunuri electronice, aparate de uz casnic, servicii de închiriere auto, servicii de curățătorie etc.).

Căutați o entitate de soluționare a litigiilor în țara dumneavoastră.

Citește și:

Safety Gate: Sistemul de alertă rapidă pentru produse nealimentare periculoase

Soluționarea online a litigiilor

Dacă aveți un litigiu cu un comerciant din UE pe marginea produselor sau serviciilor pe care le-ați achiziționat online, puteți utiliza site-ul UE privind soluționarea online a litigiilor. Acest site este gratuit și disponibil în toate limbile oficiale ale UE.

Dacă depuneți o reclamație prin intermediul site-ului pentru soluționarea online a litigiilor, dumneavoastră și comerciantul va trebui să conveniți asupra unei entități de soluționare alternativă a litigiilor care să se ocupe de caz. Fiecare entitate are propriile norme și proceduri, iar unele pot percepe și taxe. Puteți obține asistență și informații de la punctul național de contact în orice etapă a procedurii.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine!

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal