Dacă aveți probleme cu un produs sau serviciu pe care l-ați cumpărat (de exemplu, dacă un comerciant refuză să repare produsul sau să vă dea banii înapoi), puteți alege o cale extrajudiciară, utilizând o procedură de soluționare alternativă a litigiilor.
Dacă litigiul se referă la un produs sau serviciu pe care l-ați cumpărat on-line, puteți introduce o reclamație prin intermediul platformei SOL.
Soluționarea alternativă a litigiilor este, de obicei, o procedură simplă și necostisitoare, care vă poate scuti de efortul de a vă adresa justiției.
Soluționarea alternativă a litigiilor
Procedurile de soluționare alternativă a litigiilor sunt oferite de entități neutre, extrajudiciare – conciliatori, mediatori, arbitri, ombudsmani, platforme pentru reclamațiile consumatorilor. Scopul lor este să faciliteze întâlnirea dintre cele două părți implicate (clientul și comerciantul), în vederea soluționării litigiului. De asemenea, aceste entități pot propune sau chiar impune o soluție.
Entitățile de soluționare alternativă a litigiilor trebuie să îndeplinească anumite criterii stricte de calitate, care să garanteze că sunt în măsură să trateze litigiul dumneavoastră în mod eficient, echitabil, independent și transparent. Cele mai multe dintre ele vă pot ajuta gratuit sau contra unei sume modice. De obicei, se ajunge la un rezultat în termen de 90 de zile. În baza legislației UE, puteți apela la aceste entități pentru soluționarea tuturor disputelor contractuale pe care le-ați putea avea cu un comerciant stabilit în UE.
Procedurile alternative de soluționare a litigiilor pot fi folosite în orice sector al pieței (transport, bănci, telecomunicații, energie, bunuri electronice, aparate de uz casnic, servicii de închiriere auto, servicii de curățătorie etc.).
Căutați o entitate de soluționare alternativă a litigiilor în țara dumneavoastră.
Sursa : Europa.eu