Prescripții medicale în farmacii din străinătate

Rețetele prescrise de medicii din țara dumneavoastră sunt valabile în toate țările UE. Totuși, este posibil ca un medicament prescris într-o țară să nu fie disponibil în alta sau să aibă o denumire diferită.

Îi puteți cere medicului să vă dea o prescripție pe care să o puteți folosi în altă țară din UE – așa-numita prescripție transfrontalieră.

Este posibil ca unele medicamente să nu fie autorizate pentru vânzare sau să nu fie disponibile în altă țară, chiar dacă este vorba despre teritoriul UE.

Citește și:

Accesul la internet

O prescripție cu informații corecte

Nu există o formă sau un format specific pentru prescripțiile pe care le puteți folosi în altă țară din UE. În majoritatea cazurilor, prescripția care vi se eliberează în țara de origine ar trebui să conțină suficiente informații pentru a putea fi utilizată în altă țară din UE. O prescripție medicală trebuie să includă cel puțin următoarele informații:

  • Datele pacientului: numele și prenumele (complet) și data nașterii
  • Data eliberării prescripției
  • Datele medicului care eliberează prescripția: numele și prenumele (complet), calificarea profesională, datele de contact direct, adresa profesională (inclusiv țara), semnătura (de mână sau digitală)
  • Date despre medicamentul prescris: denumirea comună (mai degrabă decât denumirea comercială, care poate fi diferită de la o țară la alta), forma (tabletă, soluție etc.), cantitatea, concentrația și doza recomandată.

Citește și:

Restricții referitoare la bagaje

În cazul în care considerați că va trebui să mergeți cu rețeta la o farmacie din străinătate sau că va trebui să cumpărați în țara de origine medicamente prescrise în străinătate, verificați dacă medicul a inclus toate informațiile necesare. Astfel vă asigurați că farmacistul din altă țară poate să înțeleagă cu ușurință rețeta și să identifice corect medicamentele și doza recomandată.

Sursa: Europa.eu

Citește și:

Ești asigurat? Cum te-ai asigurat? Ai citit contractul de asigurare?

– Vrei să știi mai multe? Poți să te protejezi singur! Descarcă aplicația gratuită InfoCons Asigurări pentru Android și IOS!

– Fii cu adevărat și tu cu o9atitudine și ia atitudine! Ne puteți contacta la:

Nr. de tel – 021.9615 sau *9615.

Whats App – 0732.008.969

Mail: reclamatii@protectia-consumatorilor.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal