PREMIERĂ ÎN SISTEMUL MEDICAL DE STAT DIN ROMÂNIA – Centru de Informare şi Consiliere pentru Pacienţi si Aparţinători – InfoCons

Primul Centru de Informare şi Consiliere pentru Pacienţi si Aparţinători – InfoCons din cadrul unui spital de stat din România va fi inaugurat miercuri, 30 Septembrie, începând cu ora 17:00, la Institutul Clinic Fundeni – amfiteatrul `Thomas Starzl`.

Centrul de Informare şi Consiliere pentru Pacienţi si Aparţinători – InfoCons este un proiect realizat de către Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor din România – InfoCons în parteneriat cu Institutul Clinic Fundeni și are drept principal obiectiv informarea, consilierea juridică și psihologică, dar și consultanță, acordate cu titlu gratuit pentru pacienți și aparținătorii acestora, în cadrul campaniei ȘI EU SUNT PACIENT EUROPEAN ȘI AM DREPTURI.

Acest proiect are la baza Directiva 2013/11/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 21 mai 2013, privind solutionarea alternativa a litigiilor in materie de consum si de modificare a Regulamentului (C.E.) nr. 2006/2004 și a Directivei 2009/22/CE, cat și pentru implementarea Ordonanței Guvernului nr. 38/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor dintre consumatori și comercianți, furnizori de servicii, mijloc important pentru recâștigarea încrederii consumatorilor în mecanismele pieței, aplicat de aceasta data în domeniul medical. Este important ca cetățenii să ia atitudine, să depună o sesizare în vederea unei soluționări alternative în conformitate cu prevederile și practicile europene.

Important este să existe un dialog continuu cu pacientul pentru a găsi o soluție directă și concretă, imparțială, transparentă, eficace, rapidă și echitabilă.

În egala măsură, acest centru va prelua, va procesa și va soluționa sesizări ale pacienților în domeniul protecției consumatorilor, nu doar în domeniul medical.

Separat de acest lucru, Centrul de Informare şi Consiliere pentru Pacienţi și Aparţinători – InfoCons va pune la dispoziția pacienților, aparținătorilor și cadrelor medicale din Institutul Clinic Fundeni materiale educativ-informative pe diferite domenii din sfera protecției consumatorilor. Se doreste prin aceasta să se creeze un centru de dialog în care toate procedurile să aducă încredere, transparență.

Centrul de Informare şi Consiliere pentru Pacienţi si Aparţinători – InfoCons va fi o punte de legatură și dialog între pacienți si Institutul Clinic Fundeni cu privire la drepturile și obligațiile pacienților, la necesitățile acestora, conform legislației naționale și europene, pentru alinierea la standardele și directivele de care beneficiaza toți cetățenii europeni.

InfoCons (www.infocons.ro), unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercita-le apelând 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal