Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a pubicat in  Monitorul Oficial, Partea I, nr. 937 din 22 decembrie 2014 , un Ordin  care va intra in vigoare pe 20 ianuarie 2015 pentru modificarea Ordinul ANPC nr. 72/2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor .

Costurile acestei schimbari din cadrul noului Ordin publicat vor fi transferate de toti agentii economici catre cetateni.

Numarul unic 0219551, un numar la care este greau sa iti raspunda cineva si este un numar  care are costuri  pentru cetatean, spre deosebire de alte telefoane de sprijin pentru cetateni : ex : A.N.S.V.S.A.- 0800.826.787, A.N.T. – 0800868282, C.N.A.D.R. – 0800809360, etc.

Prin masuri abuzive se incearca o obligativitate absurda a agentilor economici de a schimba cu fiecare guvernare informatii de utilitate publica cu privire la numerele de telefon de informare civic cetateneasca. A.N.P.C.  de data aceasta inceracra din considerente obscure nu schimbarea numarului de telefon dar schimbarea designului placutei de informare OBLIGATORIE de a fi afisata de agentii economici sub sanctiunea contraventionala, masura ce duce atat la o confuzare a cetateanului in calitatea lui de consumator dar mai ales prin obligativitati constante asupra agentului economic care duc la costuri suplimentare ce vor fi reflectate direct asupra preturilor produselor si serviciilor comercializate pe teritoriul Romaniei.

Aceasta masura duce la cresterea preturilor de cost , obligativitati create peste noapte asupra agentilor economici  ce duc la abuzuri din partea autoritatilor publice de control, avand-se in vedere probabil de catre autoritatea publica de control alte interse care sunt ascunse contribuabilului din Romania.

In data de 6 ianurie 2013 a intrat in vigoare noul Ordinului nr. 473 din 03/12/2012 al A.N.P.C. privind unele masuri de informare a consumatorilor referitor la Telefonul Consumatorului – INFOCONS – 021/9551.

Telefonul  Consumatorilor  INFOCONS – 021/9551 este apelabil din orice retea de telefonie fixa sau mobila, telefon cu tarif normal in reteaua Romtelecom (actual Telekom).

In luna aprilie 2014, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a emis un Ordin cu nr. 163/2014 pentru schimbarea acestui numar. Ca urmare a transmiterii punctului de vedere al miscarii de protectia consumatorilor din Romania cu privire la emiterea Ordinului de modificare a numarului deja existent (Telefonul Consumatorului – INFOCONS – 0219551), ce ducea la o bulversare atat a consumatorilor cat si a agentilor economici ,in data de 05.06.2014 ,a fost emis un Proiect de Ordin pentru abrogarea  Ordinului cu nr. 163/2014 privind unele masuri de informare a consumatorilor , conform link-ului de mai jos :

http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/140605/ordin_abrogare_163_140605.pdf

In cursul zilei de 10 octombrie 2014 a fost postat pe site-ul Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor o noua propunere spre consultare a  Proiectului  de Ordin pentru modificarea Ordinului 72/2010 privind unele masuri de informare a consumatorilor  de aceasta data pentru schimbarea denumirii “InfoCons` in cea de  “ Telefonul Consumatorilor`.

http://www.anpc.gov.ro/anpcftp/legislatie/141010/proiect_ordin_141010.pdf

Atat acest Ordin cat si cel precedent sunt abuzive si nu respecta nici legislatia nationala nici pe cea europeana cu privire la promovarea de acte normative si  de reglementare a pietei. Fara consultare publica, fara dezbatere cu asociatiile patronale si profesionale, asociatiile de consumatori, informarea in mass media , mentionarea faptului ca noua placuta va fi GRATUITA induce in eroare directa , fara o nota de justificare si fundamentare temeinica  spre deosebire de alte autoritati ca de exemplau  : A.N.S.V.S.A., A.N.R.E., A.N.C.O.M si precum si alte autoritati de reglementare cu atributii de control,  care indiferent de strucura politica aflata la conducere nu schimba aleator informarile publice pentru cetateni .

Mentionam totodata ca in conformitate cu o identitate vizuala unitara la nivel national ale structurilor  guvernamentale din Romania , logo-urile SGG si ale tuturor ministerelor Guvernului, conform noii identitati vizuale a Executivului trebuie sa fie unitare si in continuare in documentele promovate sunt logo-uri care perturba atat opinia publica dar mai ales structura unitara de comunicare a Guvernul Romaniei.

Costurile aferente printarii si afisarii placutelor cu numar de protectia consumatorilor :

1. cost personal implicat, la salariu mediu brut 2395 lei (sursa http://www.zf.ro/companii/salariul-mediu-brut-a-atins-valoarea-de-2-395-in-aprilie-cu-1-7-mai-mare-fata-de-luna-precedenta-12705806)  se considera 20 zile lucratoare x 8 ore /zi ;

munca unui om pentru cautarea placutelor, listare si afisarea = 1 ora la 160 ore munca pe luna,

rezulta 14,96 lei

2. cost 1 coala hartie, la 13,20 lei per top hartie, (sursa http://shop.profiway.com/hartie-de-copiator-a4-80gr-500-coli-top.html?utm_source=price-ro)

rezulta 0,0264 lei

3. cost imprimare pagina color, 0,33 euro per pagina color (conform teste ICRT), imprimanta color cu cartus, conform testelor ICRT, curs 4.4030 la 13 oct 2014

rezulta 1,45 lei

4. cheltuieli regie, adica energie electrica, cheltuieli indirecte, amortizari,

se considera in medie 1 leu

In total, efortul pentru cautarea placutelor pe internet, listarea color si afisarea unei pagini costa in medie o firma 17,44 lei.

Avand in vedere ca in Romania sunt 653.418 persoane juridice (fara a se lua in calcul autoritatile publice si ONG-urile), dar mai ales sutele de mii sau chiar milioanele de puncte de lucru care existente teritoriul Romaniei rezulta o cheltuiala de  11.395.211 lei, adica echivalentul a  2.588.056 euro , mentionam fara sutele de mii sau chiar milioanele de puncte de lucru, ceea ce ar  duce la o cheltuiala de zeci de milioane de euro suportate de agentul economic si indirect fiind introduce  in costuri de catre noi toti consumatorii. Cost impus de catre o autoritate publica a Guvernului Romaniei pusa sa vegheze la respectarea drepturilor cetatenaului in calitatea lui de consumator  de produse si servicii.

InfoCons – InfoCons (www.protectia-consumatorilor.ro), unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor – membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori.

Ia atitudine! Cunoaste-ti drepturile si exercita-le apeland 021 9615!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal