O lume digitală mai bună – Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului

Principala temă de anul acesta a Mișcării de Protecție a Consumatorilor la nivel mondial este comerțul electronic. Comerțul electronic reprezintă activitatea de vânzare sau cumpărare prin intermediul transmiterii de date la distanță. Dezvoltarea acestuia a transformat lumea modernă, oferindu-le consumatorilor mai multe alegeri ca niciodată, însă a și creat probleme la o scară globală.

Până în anul 2021, tranzacțiile online sunt așteptate să depășească mai mult de 15% din totalul tranzacțiilor de pe glob. Cu toate acestea, consumatorii nu pot avea încredere deplină în site-urile pe care le accesează pentru a cumpăra diferite produse. Așadar, obiectivele campaniei de anul acesta vor fi:

– Extinderea accesului la internet

Jumătate din populația lumii este offline, iar distribuitorii de internet limitează uneori accesul utilizatorilor la o gamă restrânsă de site-uri, sau impun o limită de date. Organizatorii campaniei cred într-o lume în care orice persoană trebuie să aibă acces la servicii de internet de bună calitate, pe care și le poate permite.

– Acțiunea împotriva escrocheriilor și fraudelor

În 2017, comerțul electronic a înregistrat, la nivel global, tranzacții de 2290 de miliarde de dolari. Aceasta nu îi împiedică însă pe aproape 70% dintre consumatori să se îngrijoreze de siguranța plăților lor digitale. Într-o lume integrată în procesul de globalizare, este din ce în ce mai dificil să prevenim escrocheriile și fraudele din mediul online. Dorința organizatorilor campaniei este de a face cumpărăturile online mai sigure pentru toți.

– Protejarea consumatorului în online

49% dintre consumatorii care nu se implică în tranzacții online au ca principal motiv pentru aceasta lipsa de încredere. Ei trebuie să învețe că capete încredere în magazinele online și capacitatea acestora de a redresa lucrurile atunci când există probleme. Protecția mai puternică și mai eficientă în mediul online reprezintă, așadar, o prioritate a acestei campanii.

Astfel, anul acesta, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorului va fi construită în jurul unui singur cuvânt: încredere. Ea trebuie să stea la baza economiei digitale și să constituie platforma de pe care aceasta se va ridica în următorii ani.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal