Noi reglementari europene privind protectia consumatorilor

  1. Acasă
  2. Comunicate de presă
  3. Noi reglementari europene privind protectia consumatorilor

InfoCons va informeaza, ca pe 23 iunie, oficialii europeni au votat adoptarea directivei privind drepturile consumatorilor.

Proiectul reglementarii propus de Comisia Europeana in octombrie 2008 a starnit discutii timp de cativa ani. La 23 iunie 2011, Parlamentul European a reusit sa ajunga la un acord, directiva privind noiile norme in domeniu protectiei consumatorilor fiind votata cu 615 voturi pentru, 16 impotriva si 21 abtineri.

Schimbarile aduse prin noile norme dau anumite drepturi de necontestat consumatorilor, in special in domeniul on-line. Astfel, prin aceasta directiva se consolideaza drepturile in ceea ce priveste returnarea platii si se introduce o perioada de 14 zile, perioada in care se poate schimba decizia privind cumpararea unui produs. Mai mult, se introduce un formular model, pentru renuntarea la un  contract si se sporeste transparenta preturilor oferite produselor comercializate on-line. Implementarea acestei directive aduce reglementari comune pentru operatorii economici, care vor putea actiona mai usor pe pietele europene.

Doamna Viviane Reding, comisarul pe Justitie al Comisiei Europene a declarat: ‘Aceasta este o zi mare pentru cei 500 de milioane de consumatori europeni. Adoptarea, astazi, a noii directive referitoare la drepturile consumatorilor va consolida prerogativele acestora si va da posibilitatea de a-i sanctiona pe cei care comit fraude in operarea pe internet inselandu-i pe consumatori prin incercarea de a-i face sa plateasca servicii pretinse ca fiind gratuite, de exemplu acela de a le face horoscopul sau de a le oferi retete de bucatarie. Cumparatorii nu vor mai fi obligati ca, impotriva vointei lor, sa contracteze o asigurare de calatorie sau sa inchirieze o masina atunci cand isi procura un bilet de calatorie pe internet. Mai mult, clientii vor beneficia de un interval de 14 zile in care vor putea restitui, daca doresc, marfurile cumparate la distanta, fie prin internet, prin corespondenta sau prin telefon…’

Andreas Schwab, raportorul Parlamentului European, a declarat ca: ‘Am vrut sa reglementam in principal contractele in afara spatiilor comerciale si la distanta, cum ar fi tranzactiile online, deoarece acesta este modul in care au loc cele mai multe vanzari transfrontaliere’. Mai mult, acesta a adaugat ca : ‘ Noua directiva este astfel un bun exemplu in cazul in care Europa aduce mai multe beneficii atat consumatorilor, cat si a comerciantilor. Am ajuns la un acord bine echilibrat, care intruneste atat cerintele consumatorilor cat si interesele de afaceri’.

Comisia Europeana va veghea la transpunerea rapida a acestor noi reglementari, in toate state membre ale Uniunii Europene.

Descarca aplicatia InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Descarca aplicatia InfoCons
Meniu