Sorin Mierlea -Presedinte InfoCons

‘Vara este foarte cald si este imposibil sa ne plimbam pe strazi sau in parc. Iarna este foarte frig si de asemenea, ne este imposibil sa ne plimbam pe strazi sau in parc. Din acest motiv, destinatia cinema devine o destinatie viabila pentru a petrece timpul intr-o dupa-amiaza, o seara sau in week-end. Asa ca ne bucuram vizionand un film alaturi de multi necunoscuti, care de cele mai multe ori comenteaza replicile si ne obisnuim cu fosnetul pungilor de popcorn, zgomot deranjant, dar care a devenit fundalul normal al salilor de cinema. Alegem filmele si ne facem rezervari online sau telefonic, stam la cozi si ne bucuram ca am prins locurile pe care le-am dorit sau ne ingramadim la coada de unde comandam meniuri care par mai ieftine, dar care in realitate costa mai mult pentru ca nu avem nevoie de tot ceea ce contine meniul. Astfel, intram intr-un carusel si o iesire la cinema se transforma intr-un cost major, la un film care de cele mai multe ori este unul fara mesaj, cu multe injuraturi, pentru a fi `cool`. Cu toate ca vorbim de un film pentru copii, care promoveaza indirect anumite branduri prin plasare de produse, vizionarea lui devine de cele mai multe ori un consum de comunicare comerciala de aproape doua ore, unde intalnim si un vocabular inadecvat, cu expresii care intr-o reclama nu-si ar avea locul din cauza CNA-ului. Mai mult, consumam produse despre care nu stim ce contin, in ce cantitate si daca alegem corect popcornul, cata sare contine, ce arome sau coloranti. Despre bauturile racoritoare la dozator, in cantitati ciudat de mari, in diferite pachete tip meniu, stim oare cat zahar si euri contin? Tipul de socializare pe care il presupune mersul la cinema ne determina sa interactionam cu persoane pe care nu le-am mai intalnit, cu care ne bucuram sau ne intristam fara sa-i cunoastem si la sfirsit ne inghesuim sa iesim repede dintr-o sala murdara, cu popcorn varsat, sucuri pe podea si cu scaune asteptand urmatorii clienti. Din pacate, scaunele salilor de cinema nu au protectie pentru cap, cum regasim in avioane pentru a nu-ti aseza capul sau parul unde a fost altcineva si pentru a evita posibilitatea de contactare a unor boli. In acest mod avem o distractie moderna, in loc de teatru, cu mancare fara sa stim ce contine, cu scaune care se pot transforma usor in purtatoare de boli, cu un spectacol sub semnul intrebarii, care in cele din urma creaza o noua societate de consum. Dar oare aceasta societate se constuieste doar de cei avizi de castig, indiferent cum? Noi consumatorii, nu putem face nimic? Asadar, sa ne interesam de film si sa luam atitudine daca vizionarea lui incalca minimum de decenta sociala, sa solicitam informatiile nutritionale pentru produsele cumparate, sa pastram biletele pentru o reclamatie eficienta si sa sanctionam cinematografele in care salile nu au scaunele prevazute cu protectie pentru cap. Asa ca numarul de telefon 0219551 si adresa de mail reclamatii@protectia-consumatorilor.ro pot veni in ajutor pentru a avea o societate mai buna, care depinde si de noi!’

Sorin Mierlea -Presedinte InfoCons

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal