Meglena Kuneva- Comisar European pentru Probleme de Protecţia Consumatorului

Dragi consumatori,
Informarea si educarea consumatorilor sunt priorităţi ale Strategiei Europene pentru perioada 2007- 2013 ţi de aceea consider binevenita această iniţiativă. Această revistă oferă informaţii detaliate despre domenii care au ridicat multe probleme consumatorilor români: pensiile private, produsele si serviciile financiare, diverse aspecte legate de sănătate etc. dar abordează si probleme ce incă necesită multă atenţie, cum sunt consumul si producţia durabilă (reciclarea, protecţia mediului etc) sau drepturile pacienţilor Toate acestea sunt componente ale politicii moderne a consumatorilor si afectează viaţa cotidiană a fiecărui cetăţean român.
Au trecut puţin mai mult de doi ani de când atăt România, cât si Bulgaria au devenit membre ale UE si in această perioadă am fost martorii unor schimbări majore ale politicii europene a consumatorilor. Când am preluat postul la Comisia Europeană la 01 ianuarie 2007, m-am angajat să duc lucrurile înainte. In interesul tuturor consumatorilor europeni. Odată cu adoptarea unei strategii noi pentru protecţia consumatorilor, au fost făcuţi primii pasi către revizuirea in întregime a legislaţiei europene pentru protecţia consumatorilor; Noua Directivă privind timeshare-ul si produsele turistice asociate acestuia, revizuirea atentă a sistemului european de siguranţă a produselor – pentru a menţiona numai câteva dintre iniţiative.
Sunt sigură că această revistă va avea o contribuţie importantă pentru informarea consumatorilor români cu privire la o mare varietate de subiecte de interes pentru ei si ii va ajuta să le fie respectate drepturile.

Meglena KUNEVA
Comisar European pentru Probleme de Protecţia Consumatorului 2007-2010

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal