In perioada 1 Aprilie – 12 Aprilie 2016 – InfoCons – Asociatia Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania a realizat un studiu pe etichetele produselor tip bautura de soia, existente pe piata romaneasca.

Au fost studiate etichetele a 16 de produse tip bautura de soia de la 5 producatori/ furnizori.

Numarul de E-uri continute in produsele ce au facut obiectul studiului variaza intre 1 si 5 E-uri:

  • 20 % din produsele analizate au in continut 1 E-uri;
  • 30 % din produsele analizate au in continut 2 E-uri;
  • 30 % din produsele analizate au in continut 3 E-uri;
  • 10 % din produsele analizate au in continut 4 E-uri;
  • 10 % din produsele analizate au in continut 5 E.

Produsele ce fac prezentul studiu au mentionat pe eticheta cantitatea per produs astfel: 25% dintre ele au mentionata cantitatea in g (grame) si 75% dintre produsele analizate au mentionate cantitatea in L ( litru ).

Toate produsele analizate au mentionate pe eticheta valorile nutritionale, astfel ca valoarea energetica este cuprinsa intre 19 kcal / 100 g pana la 504 kcal / 100 g.

93.75 % dintre produsele analizate au mentionat pe eticheta Sarea, aceasta are valori cuprinse de la 0.002 /100 g pana la 0.26 g / 100 g.

Si 68.75 % dintre produsele analizate au mentionate pe eticheta Alergeni din continut.

Totodata, produsele tip bautura de soia care au stat la baza studiului au ca producatori/furnizori urmatoarele companii: Alpro Company, Delaco Distribution SA, Sano Vita SRL, Dr. Oetker RO SRL, Mega Image SRL,

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor si serviciilor comercializate pe piata romaneasca, derulat de InfoCons în cadrul consorțiului I.C.R.T. – International Consumer Research & Testing pentru produse si servicii la standarde europene, pentru ca alegerea cetateanului consumator sa fie facuta in cunostinta de cauza.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal