Investeste in siguranta ta! Foloseste numai ambalaje sigure, verificate si testate de la unitati autorizate.

afis-Investeste-in-siguranta-ta-Foloseste-numai-ambalaje-sigure-verificate-si-testate-de-la-unitati-autorizate-InfoCons-Protectia-Consumatorilor

Parteneri: Ministerul Afacerilor Interne, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta

Locații Diseminare Materiale: Descarcă lista în format PDF

Încarci butelia de la pompa de vânzare GPL auto? 3 lucruri pe care TREBUIE să le ştii!

1. Cât şi ce cumperi

1 kg GPL aragaz ≈ 2 litri GPL auto
12 kg GPL aragaz ≈ 24 litri GPL auto

Notă: calculul este realizat la o densitate medie de 0,560 kg/l

Verifică ce cumperi! Amestecul tip GPL aragaz este diferit de cel tip GPL auto.

2. Îţi rişti viaţa

Încărcarea buteliei la pompa GPL este extrem de periculoasă!

În contact cu pielea sau prin inhalare GPL-ul provoacă arsuri. GPL-ul auto poate determina deformarea buteliei sau chiar explozia acesteia din cauza diferenţei mari de presiune.

Notă: butelia tip aragaz este proiectată pentru presiune de 10 bari, iar presiunea de lucru la instalaţia GPL este de 15 bari.

3. Este ilegal

Încărcarea buteliilor tip aragaz se realizează conform prescripţiilor ISCIR în vigoare, în unităţi specializate dotate cu instalaţii de îmbuteliere, de către personal autorizat.


Investeşte în siguranţa ta!

Studiul National cu privire la raportarea incidentelor precum si a aspectelor legate de consecintele acestora

Studiul a fost realizat la initativa InfoCons privind incidentele raportate la nivel national in perioada 1 Ianuarie 2007 – 31 August 2012. Datele au fost centralizate conform raportarilor facute de urmatoarele institutii:

  • Primarii resedinta de judet – 47 locatii
  • Prefecturi – 42 locatii
  • Consilii judetene – 42 locatii
  • Spitale judetene – 45 locatii
  • Inspectorate Judetene pentru Situatii de Urgenta – 42 locatii
  • Primarii ale localitatilor – 3141 locatii

Puteti descarca datele rezultate in urma analizei utilizand acest link (prezentare in format PPTX).


Proprietatile GPL (gazu petrolier lichefiat)

Este un produs obtinut din gazele de sonda incolor, inodor si combustibil, mai greu decat aerul astfel ca in cazul unor scurgeri se va acumula in partile inferioare ale camerei.

Este utilizat in procese de productie, cladiri destinate publicului dar si utilizarii casnice.

Incarcarea corecta a buteliilor

Incarcarea buteliilor se face in conditii reglementate astfel incat buteliile sa nu fie expuse la scantei sau la soare. Este deosebit de important ca incinta in care se realizeaza incarcarea sa fie deosebit de bine ventilata si sa fie prevazuta cu izolatie ignifuga.

Testarea buteliilor

Incarcarea buteliilor de gaz se face printr-un proces ce include etapa de verificare a recipientelor pentru a scoate din uz recipientele ce pot fi preoblematice. Astfel sunt verificate: etanseitatea, rezistenta si uzura recipientului. Daca in timpul procesului de verificare recipientul nu trece testele acesta este retras de pe piata.

Atentie! Incarcarea artizanala a buteliilor poate avea consecinte grave soldate cu daune si chiar si cu vieti omenesti.

În perioada 2007 – 2012 pe teritoriul României au fost înregistrate pagube de peste 50 de milioane* RON datorate accidentelor cauzate de generate de scăpări de gaze sau explozii ale gazelor combustibile şi peste 800 de intervenţii* ale inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă.

Tot in aceeasi perioada au fost înregistrate evenimente cu peste 35 de decese* datorate accidentelor cauzate de generate de scăpări de gaze sau explozii ale gazelor combustibile şi peste 175 de persoane ranite*.

* Conform studiului InfoCons realizat la nivel naţional.

Materiale Campanie

Afis format A2 Flyer informativ
Semn de carte

semn

semn


Testimoniale

mihaela-radulescu

O noua atitudine inseamna exact spiritul de care avem nevoie ca sa ne facem viata mai simpla, cu mai putine batai de cap si cu mai multe satisfactii, de orice natura. Lumea noastra, a consumatorilor, e plina de drepturi (chiar si de unele pe care, poate, nu le stim, dar le aflam prin astfel de campanii), dar e plina si de obligatii, printre care si aceea de a nu-i lasa pe altii sa ne incalce drepturile … de oameni.

Orice om cu bune intentii, mai ales de viitor (si mai cu seama cele legate de viitorul acela ce se va numi Prezent pentru copiii nostri), nu poate sa nu adere fara ezitare la o astfel de campanie. Toti visam la schimbari de mentalitate, toti speram ca ne vor fi respectate drepturile, dar nu chiar toti ne si punem la treaba sau macar pe ganduri, pentru un astfel de demers. Locuiesc in alta tara, dar am tot pasaport de cetatean roman si nu pot sa nu fiu in admiratia celor care mai fac si bine romanilor, ma gandesc ca or fi destui cei care s-au saturat de rele si nedreptati, de frustrari livrate zilnic pe la ghiseuri si … la tot pasul.

O noua atitudine inseamna exact spiritul de care avem nevoie ca sa ne facem viata mai simpla, cu mai putine batai de cap si cu mai multe satisfactii, de orice natura. Lumea noastra, a consumatorilor, e plina de drepturi (chiar si de unele pe care, poate, nu le stim, dar le aflam prin astfel de campanii), dar e plina si de obligatii, printre care si aceea de a nu-i lasa pe altii sa ne incalce drepturile … de oameni.

Multumesc pentru aceasta campanie!

Mihaela RADULESCU


Felicit iniţiativele InfoCons realizate în cadrul Campaniei Naţionale “o9atitudine!`.

Remarc de asemenea, programele şi campaniile naţionale care contribuie la ridicarea nivelului de informare şi educare a consumatorilor din România.

Academician Ionel HAIDUC – PREŞEDINTELE ACADEMIEI ROMÂNE


Într-o eră care caută să ofere putere consumatorilor individuali, nu este suficient transmiterea de informaţii către consumatori: consumatorii trebuie să dobîndească cunoştinţe. Iniţiativele InfoCons ajută consumatorii români să transforme informaţia în cunoştinţe, îi ajută să devină conştienţi de drepturile lor şi îi ajută oferindu-le sprijin atunci când lucrurile nu merg bine.

Stephen RUSSELL


InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!*

*Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal