InfoCons te informeaza: tot ce trebuie sa stii despre serviciile postale din Romania

In anul 2012 au fost inregistrate 79.972 de reclamatii, din care 26.849 s-au dovedit a fi intemeiate. Un numar de 8.161 de reclamatii au fost solutionate cu acordare de despagubiri in valoare de 2.427.462 lei. In medie, din trei reclamatii intemeiate, una a fost solutionata prin acordare de despagubiri.

In anul 2012 au fost procesate in Romania 523.286.299 de trimiteri postale (trimiteri de corespondenta, imprimate, colete etc). Traficul total al Compania Nationala Posta Romana a scazut fata de anul 2011 cu 7,17%, in timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,98% mai multe trimiteri fata de anul anterior.

In 2012 s-au procesat 29.850.092 de trimiteri internationale, inregistrandu-se o usoara scadere de 3,42% fata de anul 2011.

Din totalul trimiterilor postale din Romania in anul 2012, 96,61% au fost trimiteri de corespondenta, imprimate, pachete mici si trimiteri de publicitate prin posta, cu limita maxima de greutate 2 kg (posta de scrisori). Acest segment s-a mentinut constant fata de anul 2011, fiind procesate 489.865.918 trimiteri dintre care CNPR a procesat 77,87%.

De asemenea, in anul 2012 au fost colectate si distribuite 23.943.298 de colete postale atat interne, cat si internationale, cu 2,81% mai multe decat in anul 2011. Din numarul total de colete, CNPR a procesat 10,52%, urmatorii zece furnizori de volum mare din acest segment de piata au realizat impreuna un trafic de 11.379.775 de colete (47,53%), iar restul furnizorilor au realizat un volum de 10.044.990 de colete, reprezentand un procent de 41,95% din traficul total de colete.

Traficul postal total aferent serviciilor postale din afara sferei serviciului universal a inregistrat si in anul 2012 un trend ascendent, astfel ca, in urma cresterii cu 28,01% fata de anul 2011, acesta a atins nivelul de 132.169.261 de trimiteri postale.

InfoCons – InfoCons – o9atitudine ! – InfoCons, unica organizatie din Romania cu drepturi depline in Consumers International, este o asociatie de consumatori neguvernamentala, reprezentativa, de drept privat, fara scop lucrativ, cu patrimoniu distinct si indivizibil, independenta, intemeiata pe principii democratice, ce apara drepturile consumatorilor.

Sursa: ANCOM

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal