InfoCons Protecția Consumatorului te informează – Mecanisme ANCOM pentru sesizarea conținutului ilegal din perioada electorală

InfoCons Protecția Consumatorului te informează - Mecanisme ANCOM pentru sesizarea conținutului ilegal din perioada electorală

InfoCons Protecția Consumatorului te informează – Mecanisme ANCOM pentru sesizarea conținutului ilegal din perioada electorală

 

Cuprins InfoCons Protecția Consumatorului de Proprietate Intelectuală :

  1. Raportarea materialelor publicitare politice online neconforme
  2. Sesizarea publicității politice pe platformele online foarte mari
  3. Raportarea conținutului ilegal în cadrul platformelor online foarte mari
  4. Rolul ANCOM în procesul de sesizare

 

În contextul alegerilor locale parțiale din 7 decembrie 2025 și al creșterii volumului de informații distribuite online, utilizatorii, dar și candidații sau reprezentanții acestora pot utiliza mecanisme dedicate pentru a raporta materialele care pot încălca legislația din domeniul electoral. ANCOM, instituția responsabilă cu coordonarea serviciilor digitale în România, explică modul în care pot fi semnalate rapid neregulile astfel încât autoritățile competente sau platformele online să poată interveni eficient.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – InfoCons Protecția Consumatorului lansează Centrul de Incidente de Securitate Cibernetică în Energie pentru Protecția Consumatorilor

  1. Raportarea materialelor publicitare politice online neconforme

Atunci când este identificată publicitate politică ce nu respectă regulile specifice perioadei electorale, aceasta poate fi raportată direct către birourile electorale de circumscripție sau cele județene, în funcție de situație. Datele de contact ale acestor instituții sunt publicate de Autoritatea Electorală Permanentă și pot fi consultate pe site-ul acesteia.

  1. Sesizarea publicității politice pe platformele online foarte mari

Platforme precum Facebook, Instagram, TikTok, YouTube, X sau LinkedIn nu permit publicitatea politică. Atât utilizatorii obișnuiți, cât și competitorii electorali pot folosi instrumentele de raportare ale platformelor pentru a semnala conținutul ce ar putea reprezenta publicitate politică. În situația în care decizia platformei nu este satisfăcătoare, utilizatorii pot apela la sistemul intern de soluționare a plângerilor, pe care aceste platforme sunt obligate să îl ofere.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Atenție la biletele false pentru evenimente și Revelion ! InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica

  1. Raportarea conținutului ilegal în cadrul platformelor online foarte mari

Regulamentul privind serviciile digitale obligă platformele online foarte mari care operează în Uniunea Europeană să pună la dispoziție mecanisme clare de raportare a conținutului ilegal. Astfel, utilizatorii pot notifica direct platforma atunci când consideră că anumite informații încalcă legislația aplicabilă.

  1. Rolul ANCOM în procesul de sesizare

Dacă, după folosirea mecanismelor de raportare și contestare disponibile în platformă, utilizatorii consideră că aceasta nu respectă obligațiile legale – de exemplu, nu oferă un sistem de notificare a conținutului ilegal sau nu pune la dispoziție un mecanism intern de soluționare a plângerilor – aceștia pot transmite o sesizare către ANCOM. Plângerea trebuie însoțită de dovezi privind demersurile deja efectuate în platformă. În situația în care platforma este stabilită în România, ANCOM soluționează plângerea; dacă nu, aceasta este redirecționată către coordonatorul serviciilor digitale din statul membru unde platforma își are sediul.

ANCOM pune la dispoziția utilizatorilor informații extinse despre cadrul legal, modul de raportare și tipurile de servicii ce pot face obiectul unei plângeri în temeiul Regulamentului privind serviciile digitale, acestea fiind disponibile în secțiunea dedicată de pe InfoCentru ANCOM.

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează – Alerte ! Atenție la cadourile de Crăciun ! Peste 100 de produse tip ghirlande luminoase în Sistemul de Alerte European !

Este important de reținut că ANCOM nu analizează legalitatea conținutului online, nu intervine în moderarea conținutului și nu funcționează ca instanță de apel împotriva deciziilor platformelor online foarte mari. Autoritatea are rol strict administrativ și coordonator în ceea ce privește respectarea obligațiilor platformelor în raport cu utilizatorii.

 

Sursă : Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații

 

Semnătura : Departamentul InfoCons de Comunicare

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și