InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre cum să rezolvi o problemă cu privire la pensiile private

Dacă nu cunoști, din diferite motive, care este administratorul fondului de pensii private la care ai aderat, ASF îți pune la dispoziție un mecanism simplu, online, gratuit. Pe pagina principală a ASF găsești portalul necesar – introduci datele tale și vei fi contactat în cel mai scurt timp de administratorul pensiei tale.

Citește și : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează cum să rezolvi o problemă legată de asigurare

În cazul în care, din diverse motive, apare o problemă legată de respectarea drepturilor tale care decurg din contractul de aderare la un fond de pensii private și din legislaţia aplicabilă, este indicat să iei legătura cu reprezentantul fondului la care ai aderat, pentru a te clarifica, solicitând informații sau remedierea situației. Administratorii fondurilor de pensii trebuie să îți preia solicitarea și să îți răspundă la aceasta.

Dacă în continuare nu esti mulţumit de răspunsul transmis de administrator sau dacă acesta nu ți-a răspuns la solicitare şi consideri că nu ţi-au fost respectate drepturile, aşa cum au fost prezentate la încheierea contractului, poţi să transmiţi o petiție la ASF, prin servicii poştale, mail sau prin formularul online, în care să explici problema ta şi să soliciţi clarificarea acesteia.

Citește și : Programul zilei de 5 Mai 2025 – Moaștele Sf Elena în România la Manastirea Pantocrator, Teleorman – InfoCons protecția consumatorilor te informează

Este evident că dreptul de a da în judecată nu îți poate fi anulat, dar ASF vine în întâmpinarea ta și, în anul 2016, pune la dispoziția consumatorilor un sistem de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin).

 

Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară

 

InfoCons  Organizație Europeană pentru Protecția Consumatorului și Promovarea  Programelor și Strategiilor membră cu  drepturi depline în Organizația Mondială Consumers International , membra fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori , având  Secretariatul General în București, Bd. Mărășești , nr. 127-129sector 4, tel: 021/319.32.66,  mail : secretariat@infocons.ro ,  Protecția Consumatorului , Protecția Consumatorilor , Proprietate Intelectuală , Consumers Protection , Consumer Protection , Fii Un Exemplu , Dezvoltare Durabilă , Smart Deal , Green Deal , Alertă , Alerte , Telefonul Consumatorului , Telefonul Consumatorilor 

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și