InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica : Atentie la mesajele de la ” prieteni ” care cer bani urgent ?

InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica : Atentie la mesajele de la ” prieteni ” care cer bani urgent ?

 

 

 

În preajma sărbătorilor, atacatorii profită de emoție și de încrederea dintre prieteni sau familie. Tot mai frecvent apar mesaje pe WhatsApp, Facebook sau Instagram care par să vină de la persoane cunoscute și solicită ajutor financiar „urgent”.

Atenție: de multe ori, este vorba despre conturi compromise, folosite pentru fraude online.

Semne că poate fi o tentativă de fraudă :
  • Mesaje de tipul: „Am o urgență , poți să-mi trimiți bani rapid ?”
  • Solicitări de transfer, card, Revolut sau coduri primite prin SMS
  • Ton neobișnuit, greșeli de exprimare sau refuzul unui apel video
  • Presiune emoțională: „Nu spune nimănui”, „E foarte urgent”

 

 

InfoCons protectia consumatorilor de securitate cibernetica : “Votezi pentru maine ” de Sarbatori acest mesaj poate fi o capcana

 

Cum te protejezi ?

✔ Verifică printr-un alt canal (apel telefonic, mesaj direct).
✔ Nu trimite bani sau date financiare în grabă.
✔ Activează autentificarea în doi pași pentru conturile tale.
Raportează conturile suspecte direct în aplicație și pe pnrisc.dnsc.ro.

 

InfoCons și DNSC (Directoratul National de Securitate Cibernetica) colaborează pentru protecția consumatorilor de cybersecurity , sprijinind cetățenii să se informeze corect și să se protejeze online, astfel încât să se bucure de sărbători în siguranță.

 

 

Daca intampinati o problema aveti la dispozitie in cadrul Aplicatiei Europene de protectia consumatorilor InfoCons – sectiunea SOS acces la toate numerele de urgență si utile, sectiune accesibilă și off – line, la nivel local, național și internațional :

Aplicația de protectia consumatorilor InfoCons  are în secțiunea SOS numerele pentru :

-Urgențe – în cazul în care te afli într-o situație de criză ;

-Protecția Consumatorilor dacă întâmpini probleme cu produsele și serviciile achiziționate ;

-Autoritatea Națională Sanitară și pentru Siguranța Alimentelor în cazul în care te confrunți cu probleme legate de alimente ;

-Primărie ;

-Poliția Locală ;

-Direcția Sanitar Veterinară ;

-Direcția de Sănătate Publică ;

Aplicația InfoCons este disponibilă pentru orice sistem de operare IOS , Android și Huawei .

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal