InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurări te informează despre asigurarea de călătorie

InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurări te informează despre asigurarea de călătorie

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre asigurarea de viață

InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : Asigurarea de sănătate vs Cardul European de Asigurări sociale de sănătate

Piața asigurărilor din România s-a adaptat nevoii crescute de a călători în străinătate. Societățile de asigurare ofertează consumatorilor diferite polițe, crescând specificitatea acestora prin includerea de noi evenimente acoperite, despăgubiri pentru anumite activități sau sume maxime pentru diverse situații. Astfel, pe lângă asigurările standard, există asigurări de călătorie speciale pentru cei care pleacă să lucreze în străinătate, asigurări de călătorii în zone îndepărtate, pe alte continente cu o climă diferită, asigurări pentru cei care practică sport astfel încât să fie acoperit riscul accidentării etc.

În cazul unei călătorii într-un stat membru al Uniunii Europene există două modalităţi de asigurare a serviciilor medicale în cazul unui accident, al unei urgențe medicale sau îmbolnăviri: prin intermediul cardului european de asigurare de sănătate sau prin intermediul asigurării medicale de călătorie. Atât cardul de sănătate, cât și asigurarea medicală de călătorie sunt instrumente necesare când călătoriți și vă puteți afla în situația producerii unor evenimente neplăcute care vă afectează sănătatea sau viața.

Cardul european de asigurări sociale de sănătate (CEASS) reprezintă dovada calității de asigurat în alt stat membru al Uniunii Europene și conferă titularului, cetățean european, dreptul, în cazul unei urgențe medicale, de a beneficia de orice tratament de urgență ce nu poate fi amânat până la întoarcerea acasă.

InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurare te informează despre educația financiară

O comparație între cele două instrumente de protecție ne arată că:

 

ASIGURAREA MEDICALĂ DE CĂLĂTORIE CARDUL EUROPEAN DE SĂNĂTATE
este o formă extinsă de protecţie. este o formă minimă de protecţie;
este vândută de societățile de asigurare autorizate și poate fi cumpărată de oricine; procesul de cumpărare este rapid (poate fi și on-line); este eliberat de Casa de Asigurări de Sănătate de care aparţine fiecare persoană asigurată, fiind accesibil doar persoanelor care au contribuit minim 5 ani consecutivi la CAS;
are un preț (prima de asigurare), care depinde de ceea ce cuprinde asigurarea respectivă se achiziționează gratuit;
este valabilă pe perioada dorită; este valabil pentru o perioadă de timp de cel mult 6 luni;
este valabilă în toate statele menţionate în poliță, pentru unitățile medicale dorite și cuprinse în asigurare; acoperă doar servicii medicale oferite în spitalele publice (de stat – dacă există) din Uniunea Europeană, Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția;
asistență medicală, rambursarea costurilor generate de situația medicală, alte facilități sau servicii – conform poliței de asigurare; asistență medicală și rambursarea costurilor în aceleași condiții ca ale cetățenilor țării în care vă aflați;
cheltuielile sunt decontate direct la unitatea medicală de către asigurător sau sunt rambursate asiguratului în funcție de condițiile contractului de asigurare și în limita sumei asigurate; cheltuielile sunt rambursate în conformitate cu normele și plafoanele aplicabile în țara în care ai primit îngrijiri medicale;
sunt acoperite repatrierile nu sunt acoperite repatrierile;
nu trebuie prezentată fizic asigurarea trebuie prezentat fizic cardul;
nu înlocuiește asigurarea de sănătate.

 

Mai multe informații pe asigurare.infocons.ro

 

Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară ( ASF )

Semnătura : Departamentul InfoCons de Asigurare

 

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal

Te-ar putea interesa și