InfoCons Protecția Consumatorilor de Asigurare te informează despre asigurarea de călătorie
InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre asigurarea de viață
InfoCons Protecția Consumatorilor te informează : De ce am nevoie de o asigurare de călătorie ?
Pe piața asigurărilor există o varietate de oferte care cuprind acoperiri diferite în funcție de tipul de poliță și de societatea de asigurări. Diferența principală între asigurările de călătorie oferite de diferitele societăți de asigurare constă în serviciile incluse și suma asigurată. Altfel spus, fiecare asigurător iși elaborează propria politică privind polițele și evenimentele asigurate. De exemplu, schiul este considerat de unii asigurători ca fiind un sport extrem și de aceea riscurile sale nu sunt asigurate în toate poliţele, pentru aceste activități existând asigurări medicale speciale.
Astfel, printre serviciile medicale de care puteți să beneficiați, în functie de polița de asigurare aleasă, menționăm următoarele:
- asistență medicală;
- consultații și tratamente medicale;
- servicii de ambulanță;
- intervenții chirurgicale în caz de urgență;
- spitalizarea în unități spitalicești recunoscute și recomandate de compania de asigurari;
- plata cheltuielilor efectuate pentru produse farmaceutice;
- tratamentul dentar, în cazul durerilor acute, până in limitele de despăgubire înscrise în polița de asigurare;
- repatriere sanitară, atunci când vă aflați pe teritoriul unei țări unde serviciile medicale sunt foarte slabe și nu puteți fi tratat în țara respectivă datorită acestor neajunsuri;
- repatriere în caz de deces (de exemplu, în acest caz asigurătorul poate oferi asistență și pentru realizarea formalităților de repatriere).
InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : InfoCons Protecția Consumatorilor te informează despre educația financiară
Este important să citiți cu atenție clauzele contractului de asigurare pentru a cumpăra acea asigurare care se potrivește cel mai bine nevoilor dumneavoastră, deoarece nu toate asigurările pot include în obiectul asigurării cele enumerate mai sus. De asemenea, prin clauze suplimentare, specifice fiecărui asigurător, pot fi acoperite cheltuieli generate de convorbirile telefonice realizate în cazul producerii evenimentului asigurat, vizita unor rude în cazul spitalizării ș.a.
În cazul deplasărilor în străinătate, la producerea unui eveniment nefericit (accident sau îmbolnăvire), nu puteți beneficia de serviciile medicale gratuite oferite de statul pe teritoriul căruia vă aflați. Excepție face cazul în care vă aflați pe teritoriul Uniunii Europene și aveți un card european de asigurări de sănătate. În restul situațiilor, dacă aveți o urgență medicală, trebuie să apelați serviciul de urgență din țara respectivă, să explicați problema medicală (de cele mai multe ori, în limba locală) și, ulterior tratamentului sau intervenției medicale, să plătiți pe loc toate procedurile și intervențiile medicale, precum și eventualele tratamente și produse farmaceutice necesare. Pentru a depăși mult mai ușor această situație, care implică bariere lingvistice, logistice (necunoașterea procedurilor locale de apelare la serviciile medicale), posibile sume de bani suplimentare față de bugetul disponibil, o soluție o reprezintă asigurarea de călătorie, care transferă riscul financiar la societatea de asigurare, dar vă conferă și accesul la asistență de-a lungul acestui proces.
InfoCons Protecția Consumatorilor te asigură : Ce înseamnă risipa alimentară ? Alege responsabil cu InfoCons Protecția Consumatorilor
Există și alte riscuri acoperite de asigurarea de călătorie, diferite de cele cu specific medical, așa cum sunt:
- anularea călătoriei din motive independente de persoana asigurată (asigurarea sau clauza storno);
- întoarcerea din călătorie cauzată de evenimente precum decesul, accidentarea sau îmbolnăvirea unei rude de gradul I sau II, distrugerea locuinţei etc.
- accidentele produse în timpul desfășurării activităţilor sportive recreaţionale (înot, jogging, drumeţii, ciclism turistic);
- accidente petrecute în timpul practicării sporturilor numite și „extreme” (schi, scufundări, snorkelling, wind-surfing, echitaţie etc.);
- anularea călătoriei de către compania de transport, pierderea zborului, pierderea bagajelor (nu este însă inclusă într-o asigurare standard de călătorie, ci reprezintă o opțiune extra-contractuală), pierderea actelor în timpul călătoriei.
Mai multe informatii pe asigurare.infocons.ro
Sursa : Autoritatea de Supraveghere Financiară ( ASF )
Semnătura : Departamentul InfoCons de Asigurare


















