A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons, Asociaţie de consumatori, unica organizaţie din România, membră cu drepturidepline în Consumers International, pune la dispoziţia consumatorilor din România, cele mai recente informaţii existente la nivel european, prin intermediul comunicatelor de presă date de către Comisia Europeană.
În condițiile în care Uniunea Europeană are nevoie de circa un milion de noi cercetători până în 2020, Comisia Europeană a lansat o campanie al cărei scop este să stimuleze interesul mai multor tinere pentru domeniul științific și să convingă mai multe femei să își facă din cercetare o carieră.
Femeile reprezintă peste jumătate din numărul studenților din UE și 45% dintre persoanele care obțin doctorate, însă numai o treime din numărul cercetătorilor de carieră. De asemenea, femeile cu titlul de doctor reprezintă o minoritate în domenii ca ingineria sau industria. Campania se va desfășura pe parcursul a trei ani; într-o primă etapă, ea își propune să stârnească interesul adolescentelor pentru studiul științelor, al tehnologiei, al ingineriei și al matematicii. Ulterior, accentul se va deplasa, la modul mai general, către studente, care vor fi încurajate să se îndrepte către o carieră în cercetare.
Máire Geoghegan-Quinn, Comisarul european pentru cercetare, inovare și știință, a declarat în legătură cu acest subiect: `Această campanie le va arăta femeilor că știința nu este domeniul exclusiv al bărbaților în vârstă, cu halate albe. Știința oferă posibilități de carieră fantastice și ocazia de a schimba cu adevărat ceva pentru societate și pentru viitor. Subreprezentarea femeilor într-un sector vital pentru economie nu are nicio logică într-un moment ca acesta, când Europa luptă pentru creștere economică și locuri de muncă. Sperăm ca prin exemple pozitive și explicând ce opțiuni există să putem convinge mai multe tinere să aleagă drumul științei`.
De obicei, tinerii iau decizii fundamentale cu privire la carieră între 13 și 17 ani. În această perioadă din viața școlară, ei se apropie sau, dimpotrivă, se îndepărtează de materiile exacte. Din acest motiv, prima parte a campaniei se va adresa adolescentelor din licee, sub sloganul `Science: it's a girl thing`. Într-o a doua etapă, scopul campaniei va fi să încurajeze studentele să se dedice unei cariere științifice.
Campania va repune în discuție stereotipuri legate de știință și le va demonstra tinerelor și femeilor în general că acest domeniu poate fi plăcut și poate oferi numeroase oportunități. Campania va combate o serie de idei învechite legate de cariera unui om de știință și va ilustra legătura dintre activitățile actuale de cercetare și nevoile societății. Cercetarea și inovarea sunt elemente esențiale care contribuie la identificarea unor soluții concrete pentru probleme aflate la ordinea zilei, cum ar fi securitatea alimentară și energetică, protecția mediului și schimbările climatice sau îngrijirea sănătății. Mai multe femei care lucrează deja în domeniul cercetării vor fi prezentate drept modele de urmat prin intermediul presei și al unor evenimente și ateliere speciale.
Context
Campania se va derula în 2012 și 2013 în toate cele 27 de state membre ale Uniunii Europene.În 2012, primele evenimente vor avea loc în șase țări: Austria, Belgia, Germania, Italia, Țările de Jos și Polonia. Campania se lanseazăîn paralel cu programul Orizont 2020, propus de Comisia Europeană cu scopul de a crește finanțarea UE pentru cercetare și inovare pentru perioada 2014-2020 la 80 de miliarde EUR, comparativ cu fondurile de 55 de miliarde EUR disponibile în cadrul actualei alocări bugetare pe șapte ani.
Link-uri utile:
Website-ul campaniei:http://ec.europa.eu/science-girl-thing/
Pagina de Facebook:www.facebook.com/sciencegirlthing
MEMO/12/465
Persoane de contact :
Michael Jennings(+32 2 296 33 88)
Monika Wcislo (+32 2 298 65 95)
Sursa: Comisia Europeana – Comunicat de presa
Bruxelles, 21 iunie 2012