INFOCONS ALĂTURI DE CETĂȚEANUL CONSUMATOR DIN ROMÂNIA! CUM ESTE APĂRAT?! FII INFORMAT! IA ATITUDINE!

Scrisoare deschisă către : Președinția României, Guvernul României, Secretariatul General al Guvernului, Ministerul Sănătății, Ministerul Afacerilor Interne și Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor

Creditarea mediului de afaceri de către cetățeanul consumator este o împovărare majoră a populației în condițiile de criza. Acesta este lipsit de apărare neavând mecanisme de recuperare a sumelor achitate în avans pentru servicii neprestate. Cetățeanul în calitate de consumator nu are opțiunea de a obține credite în condiții speciale garantate de stat sau alte mecanisme de evitarea unor probleme financiare așa cum au operatorii economici.

Cetățeanul trebuie să fie sprijinit în vederea recuperării de îndată a datoriilor pe care le au agenții economici către aceștia, pentru a-și păstra puterea de cumpărare și un standard normal de viață și sănătate.

Având în vedere situația de urgență prin care trecem în această perioadă, pentru a veni în sprijinul cetățeanului consumator, am dori să știm ce se întâmplă cu:

– Cetățenii care au achitat în avans taxele la unitățile din învățământul universitar, grădinițe, creșe, școli gimnaziale, afterschool, dar cursurile nu au fost susținute. Se returnează banii având în vedere că este un serviciu neprestat?

– Cetățenii care au achitat în avans abonamente la sălile de sport, iar acestea au fost închise. Se returnează banii având în vedere că este un serviciu neprestat?

– Cetățenii care au achitat taxe pentru diverse cursuri de formare profesională, cursuri pentru dezvoltarea unor abilități, cursuri educaționale, cursuri pentru diferite activități sportive și acestea nu au mai fost susținute. Se returnează banii având în vedere că este un serviciu neprestat?

– Cetățenii care au achitat abonamente sau bilete pentru evenimente culturale (concerte, piese de teatru ,festival de muzica, etc. ) care au fost anulate. Se returnează banii având în vedere că este un serviciu neprestat?

– Cetățenii care au achitat diverse excursii, pachete turistice sau deplasări pe teritoriul României utilizând atât transportul feroviar, auto sau maritim cât și prin intermediul unor operator economici de transport și acestea au fost anulate sau nu au putut fi prestate. Se returnează banii având în vedere că este un serviciu neprestat?

– Cetățenii care au achitat diverse taxe pentru organizarea de evenimente speciale (nuntă, botez, etc.), iar acestea nu au mai putut avea loc. Se returnează banii având în vedere că este un serviciu neprestat?

– Cetățenii care au achitat în avans taxe pentru taberele destinate copiilor iar acestea nu mai pot avea loc. Se returnează banii având în vedere că este un serviciu neprestat?

În condițiile în care operatorilor economici le-au fost puse la dispoziție o serie de mecanisme și au fost luate o serie de măsuri de susținere a acestora prin creditare, finanțare, planuri de amânare a taxelor și impozitelor, pentru cetățeanul consumator care trece printr-o perioadă dificilă fiind poate în șomaj tehnic sau pierderea locului de muncă, veniturile acestuia fiind diminuate, poate și-a amânat ratele pe o perioadă de 9 luni, dar acestea vor trebui plătite, ce se întâmplă cu banii cetățeanului consumator achitați în avans pentru servicii neprestate.

Cetățeanul consumator va primi acești bani înapoi, serviciul nefiind prestat conform legislației naționale și europene ? Dar să nu uităm și de dobânda acumulată, pe care cetățeanul trebuie să o primească pentru serviciile neprestate.

‘’Stop abuzurilor asupra cetățeanului! Haideți să luăm atitudine adoptând o9atitudine! Doar împreună putem avea o societate reală și corectă ! Societatea nu trebuie construită de creditarea cetățenilor ! Depinde de noi să luăm atitudine și să fim uniți, să fim informați, să fim atenți, să fim cu o9atitudine!’’

Sorin Mierlea – Președinte InfoCons

Sperăm că se va lua act de toate aspectele menționate mai sus, având în vedere că trecem printr-o perioadă dificilă iar acesta este un subiect extrem de sensibil intr-o perioadă grea pentru consumatorul și cetățeanul român .

Federatia Asociatiilor de Consumatori (F.A.C.) persoana juridica de drept privat, reprezentativa, care sustine si protejeaza drepturile si interesele organizatiilor neguvernamentale care activeaza in domeniul protectiei consumatorilor si care au ca scop apararea drepturilor si intereselor legitime ale consumatorilor, in general la care au afiliat principalele organizatii de profil active de pe teritoriul Romaniei impreuna cu InfoCons – Asociatie Nationala pentru Protectia Consumatorilor si Promovarea Programelor si Strategiilor din Romania membra cu drepturi depline in Organizatia Mondiala Consumers International, membra fondatoare a Federatiei Asociatiilor de Consumatori, avand Secretariatul General in Bucuresti, Bd. Marasesti, nr. 127-129, tel: 021/319.32.66; fax: 031/101.25.15, mail : office@infocons.ro

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal