Astfel, aceste oferte se găsesc pe piaţa sub mai multe denumiri chiar dacă reprezintă aceaşi ofertă :“Solduri`, `Reducere de 10% pentru toate produsele numai astăzi`, `cumperi 3 şi primeşti unul gratuit` etc. Vânzătorii utilizează tot felul de tactici pentru a atrage clienţii. Totuşi, există anumite reguli pentru protejarea consumatorilor în cazul vânzărilor cu preţ redus.
Ce sunt de fapt vanzarile cu pret redus?
Este un tip de vânzare care se face în condiţii excepţionale pentru o perioadă limitată.Vânzările cu preţ redus pot lua multe forme. Condiţiile pot varia de la primirea unor produse în plus pentru acelaşi preţ sau oferirea unui produs gratuit atunci când sunt achiziţionate mai multe produse de acelaşi fel, la alte tipuri de reduceri de preţ.
Există mai multe feluri de vânzări cu preţ redus:
1.Cadourile publicitare
Cadourile pot fi plasate pe ambalaj, în interiorul acestuia sau lângă produs. Trebuie distinse două tipuri de cadouri:
a) Cadouri gratuite
Sunt permise dacă nu sunt subordonate unei obligaţii de cumpărare.
b) Cadouri legate de o obligaţie de cumpărare
Acestea sunt în principiu interzise cu excepţia cazului când sunt identice cu produsele care fac obiectul vânzării (vânzarea cu prime).
2. Cupoanele de reducere
Acestea permit achiziţionarea produselor la un preţ mai redus în momentul înmânării cupoanelorvânzătorului. Cupoanele sunt distribuite în diferite moduri: în ziare şi reviste, pe Internet, pe ambalajul produselor, trimise prin poştă consumatorilor care au achiziţionat produse similare, distribuite pe stradă etc.
Cuponul ar trebui să precizeze condiţiile ofertei, precum:
•    valoarea financiară pe care o reprezintă;
•    bunurile sau serviciile vizate;
•    punctele de vânzare unde poţi prezenta bonul;
•    data de expirare a valabilităţii bonului;
•    identitatea emitentului.
3. Reducerile de preţ
În afară de preţurile reglementate, vânzătorul dispune de o mare libertate în stabilirea preţurilor. Le poate mări sau diminua după cum doreşte.
Totuşi, dacă reducerile de preţuri nu sunt supuse ele însele unei autorizări, vânzătorul trebuie să respecte nişte condiţii de fond şi de formă în anunţul acestor reduceri.
4. Vânzările de soldare
Sunt vânzări accelerate ale produselor aflate pe stoc, la preţ redus. Vânzările de soldare au loc de două ori pe an pentru o durată determinată.
5. Vânzările de lichidare
Reprezintă o vânzare accelerată, la preţ redus, a unei părţi sau a întregului stoc, care nu este autorizată decât în circumstanţe speciale şi este strict reglementată.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal