Continutul digital – Distreaza-te si protejeaza-te!
Concursul interscolar Consumer Classroom 2015
Creează o lecție interactivă, un material video sau un joc de rol pe tema folosirii de către tineri a ‘conținutului digital’
Competiţie deschisă şcolilor gimnaziale (elevi între 12 şi 18 ani) din întreaga Uniune Europeană
Data-limită pentru înscrierea la concurs este 24 aprilie 2015, miezul nopții (ora Europei Centrale)
Proiectul Consumer Classroom, susținut de Comisia Europeană, lansează cel de-al treilea concurs anual interșcolar.
Invităm toate şcolile gimnaziale din întreaga Uniune Europeană să participe şi să-şi folosească creativitatea şi munca în echipă pe tema:
Conținutul digital
În prezent, conținutul digital se află pretutindeni: elevii tăi pot să acceseze ușor produse online gratuite sau cu plată, în special muzică, filme, cărți în format electronic și jocuri. Investigând felul în care sunt protejați atunci când accesează sau cumpără conținut digital, vei avea la dispoziție o diversitate de subiecte, *** ar fi protecția datelor cu caracter personal, consecințele folosirii conținutului digital legal și ilegal, vulnerabilitatea consumatorilor tineri, particularitățile fiecărei țări din Europa privind accesul la conținutul digital etc.
În conformitate cu Agenda digitală pentru Europa (o inițiativă din cadrul strategiei Europa 2020), noul președinte al Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, ales în octombrie 2014, a stabilit conținutul digital drept una dintre prioritățile sale principale în vederea creării unei piețe unice digitale . Acest subiect include propunerea CE de elaborare a Directivei COM/2012/010 , care demonstrează dorința puternică de inițiere a negocierilor privind reglementările UE comune pentru protecția datelor.
Stabilirea aspectelor conținutului digital pe care vrei să le explorezi rămâne la latitudinea ta și a clasei partenere. Nu trebuie decât să trimiți o lecție interactivă, o pagină web, un material video sau un joc de rol cu clasa ta parteneră, care să aibă tema `tineri folosind conținut digital`. Nu rata această șansă unică de a-ți descătușa creativitatea!
Acest proiect te va scoate din sala de clasă – va trebui să colaborezi cu altă şcoală europeană! Cu ajutorul instrumentelor de pe site-ul Consumer Classroom, poţi colabora cu o şcoală parteneră din Europa pentru a crea şi împărtăşi o experienţă interculturală a învăţării.
Exercițiul va include trei etape :
- 1/ inițiază o dezbatere pe tema conținutului digital : ambele clase trebuie să definească semnificația conținutului digital în accepțiunea elevilor și să identifice problemele cu care aceștia se pot confrunta atunci când folosesc diverse tipuri de conținut digital, precum și să propună soluții privind problemele legate de folosirea conținutului digital;
- 2/ comunică școlii partenere opinia clasei tale : ambele clase vor trebui să compare idei și să afle în urma discuțiilor dacă împărtășesc aceeași experiență, au aceeași percepție și se confruntă cu aceleași probleme, pentru ca la final să propună soluții pentru problemele identificate;
- 3/ prezintă-ți lucrarea : creează un instrument/suport interactiv (o lecție interactivă, o pagină web, un material video, un joc de rol înregistrat etc.) care să prezinte ideile privind modul în care conținutul digital poate fi folosit în siguranță.
Îți adresăm o invitație călduroasă de a lua parte la concursul nostru pentru a-ți prezenta ideile privind conținutul digital!
Care sunt premiile?
Premiul I
O excursie la Bruxelles, în care echipa proiectului va vizita capitala europeană şi principalele instituţii ale Uniunii Europene. Proiectul câștigător va fi prezentat pe site-ul web Consumer Classroom.
Proiectele preselecționate
Opţiunea de a selecta un articol pentru echiparea sălii de clasă/şcolii câştigătorilor.
Următoarele premii
Diplomă de merit emisă de Comisia Europeană pentru participarea la competiție.
Care sunt datele importante ale Competiției interșcolare?
- – înregistrarea echipei de proiect și trimiterea proiectului interșcolar: 20 februarie – 24 aprilie 2015
- – Preselectarea propunerilor de către o echipă de experţi: 27 aprilie – 4 mai 2015
- – Sesiunea de votare pentru cele mai bune proiecte interşcolare: 11 – 22 mai 2015
- unțarea câștigătorului competiției și a rezultatelor: 29 mai 2015
– Prezentare în format Visio al proiectului echipei câștigătoare la Summitul UE pentru consumatori: 1 iunie 2015
Începeți acum!
Accesează http://www.consumerclassroom.eu/content/inter-school-competition-2015 și intră în Competiția interșcolară!