în situații de criză, cum ar fi această perioadă în care ne aflăm, consumatorii tind să cumpere, cumpere, cumpere cât mai multe produse alimentare sau sanitare.

Este foarte important să ne menținem calmul și să ne planificăm mesele astfel încât să nu ajungem să facem risipă alimentară şi automat risipă financiară, de energie, apa si in final ne risipim si viata.

Trebuie să ținem cont întotdeauna ca înainte de achiziționarea unui produs să citim întotdeauna eticheta și să ținem cont de:

– Termenul de valabilitate

– Condițiile de depozitare și păstrare ale alimentelor și produselor cumpărate

– Pe etichetă ingredientele sunt afișate în ordine descrescătoare

– Este foarte important să ajungem acasă cât mai repede pentru a depozita corect și la timp alimentele (frigider/congelator)

Totodata conform statisticilor 1/3 din alimentele produse la nivel global sunt risipite ceea ce cuantificat din punct de vedere financiar inseamna pierderi de 865 miliarde de euro.

Respect mancarii!

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal