Fă din vacanța ta o poveste frumoasă. Pachete de servicii turistice

Ai cumpărat un pachet turistic pentru un sejur de șapte zile în Grecia, la un hotel de cinci stele, însă când ai ajuns acolo, ai constatat că hotelul este de fapt de trei stele și fără piscina promisă. Ai vrea să mergi în vacanță și să te simți ca acasă, dar nu-ți permiți să cumperi o vilă de vacanță? Știi ce este timesharing-ul?

Ai dreptul să fii informat!
Agentul de turism trebuie să îți ofere, în scris, în limba română, detalii corecte și complete despre vacanța pe care o plănuiești (de exemplu: broșuri sau adrese de site-uri). Materialele prezentate trebuie să conțină toate informațiile relevante despre costuri, modalități de plată, călătorii planificate, locul deplasării, standarde de confort, mese incluse etc. Pentru cazul în care ar intra în faliment, agenția de turism trebuie să-ți ofere informații cu privire la asigurarea existentă în astfel de cazuri. Analizează cu atenție conținutul contractului înainte de a fi semnat. Dacă obligațiile agentului de turism nu se regăsesc în mod clar în contract, nu îl semna.

Important! Prețurile fixate în contract nu pot fi modificate, sub nicio formă, cu mai puțin de 20 de zile înainte de plecarea în călătorie. În cazul în care prețurile cresc cu peste 10%, indiferent de motivele majorării, poți rezilia contractul. În același timp, agenția de turism are obligația de a rambursa imediat toate sumele achitate, inclusiv comisionul.

Ai drepturi, dacă vacanța ta este schimbată sau anulată!
Din momentul în care ți-ai rezervat vacanța, agenția de turism nu poate face schimbări majore, cum ar fi schimbarea hotelului sau a datelor călătoriei în afară de cazul în care ai fost de acord cu aceste schimbări, în scris. Dacă nu ești de acord cu acestea, ai dreptul la o rambursare imediată, fără penalizări.

Dacă apar probleme după ce ți-ai început călătoria, agenția de turism are anumite obligații:
– Să îți ofere o alternativă corespunzătoare, fără majorarea prețurilor, pentru ca tu să îți poți continua călătoria;
– Să îți returneze diferența între sumele plătite și serviciile efectiv prestate în timpul călătoriei;
– Dacă, din motive întemeiate, nu accepți alternativele propuse, trebuie să ți se asigure transportul, fără costuri suplimentare, la locul de plecare sau în altă parte, cu acceptul tău;
– Dacă este necesar, să te despăgubească pentru serviciile pe care nu le-a prestat. În cazul în care ești nemulțumit de serviciile oferite, trebuie să întocmești o sesizare în scris, cu privire la deficiențele constatate la fața locului, pe care să o transmiți prompt, atât agenției, cât și prestatorului de servicii turistice (directorul hotelului, restaurantului). Dacă sesizarea nu este soluționată sau este soluționată parțial, trebuie să depui la sediul agenției, după încheierea călătoriei, o reclamație scrisă, în termenul prevăzut în contract. Agenția are obligația să îți comunice în scris răspunsul, în termen de 30 de zile calendaristice.

Timesharing-ul, o alternativă la vacanța clasică
Cum funcționează?
Timesharing înseamnă că ai cumpărat pentru o perioadă mai mare de un an dreptul de a utiliza o unitate de cazare de vacanță (apartament sau vilă), pentru un anumit număr de zile, într-o anumită perioadă a anului. Acest acord se referă numai la cazare și, în principiu, nu include și alte servicii, cum ar fi transportul și masa.
Ai dreptul să te retragi din contract, în 14 zile calendaristice, fără a invoca un motiv.

Ce este important de știut?
– Înainte de semnarea contractului, nu oferi nicio informație bancară către comerciant;
– Chiar dacă ai luat hotărârea să semnezi contractul, nu trebuie să plătești nimic și nici să dai datele bancare pentru a ți se deschide un depozit;
– Este interzis să ți se solicite plata oricărei sume în perioada în care ai dreptul de a te retrage din contract;
– Comerciantul este obligat să îi ofere un număr de informații precontractuale, clar stabilite, prin intermediul unui formular standard, în funcție de tipul contractului încheiat. În cazul în care nu primești aceste informații, solicită-le înainte de a lua o decizie.

Pe același subiect

Distribuie

InfoCons (www.infocons.ro) – Asociație Națională de Protecția Consumatorilor, unica organizație din România cu drepturi depline în Consumers International, este o asociație de consumatori neguvernamentală, apolitică, reprezentativă, de drept privat, fără scop lucrativ, cu patrimoniu distinct și indivizibil, independentă, întemeiată pe principii democratice, ce apără drepturile consumatorilor – membră fondatoare a Federației Asociațiilor de Consumatori.

Fii informat! Ia atitudine! Cunoaște-ți drepturile și exercită-le apelând 021 9615!* din orice rețea fixă sau mobilă sau *9615** din orice rețea mobilă!

**Număr de telefon apelabil din orice rețea fixă sau mobilă cu tarif normal în rețeaua Telekom
***Număr de telefon apelabil din orice rețea mobilă cu tarif normal